NPITA - inovatívne informatické metodiky | |||||
stupeň | id | šnúra | názov | počet hodín |
popis + odkaz na metodiky |
ZŠ 1 | 1 | IzyLogo | Skúmame priame riadenie | 1 | Inovatívne metodiky z informatiky pre 1. stupeň základných škôl [ZS_1.st (20).zip] |
ZŠ 1 | 2 | IzyLogo | Skúmame priame riadenie s vytváraním záznamu | 1 | |
ZŠ 1 | 3 | IzyLogo | Presúvanie, hrúbka pera, bodka, výplň | 1 | |
ZŠ 1 | 4 | IzyLogo | Využívame náhodné vstupy | 1 | |
ZŠ 1 | 5 | IzyLogo | Používame a upravujeme vlastné príkazy | 1 | |
ZŠ 1 | 6 | Hľadáme poklad | 1. vyučovacia hodina | 1 | |
ZŠ 1 | 7 | Hľadáme poklad | 2. vyučovacia hodina | 1 | |
ZŠ 1 | 8 | Prechádzky v parku | Skúmame mapu a jej miesta | 1 | |
ZŠ 1 | 9 | Prechádzky v parku | Skúmame cesty v parku | 1 | |
ZŠ 1 | 10 | Prechádzky v parku | Plánujeme cesty a súťažíme | 1 | |
ZŠ 1 | 11 | Programovateľné auto ProBot | 1 vyučovacia hodina | 1 | |
ZŠ 1 | 12 | Programovateľné auto ProBot | 2 vyučovacia hodina | 1 | |
ZŠ 1 | 13 | Programovateľné auto ProBot | 3 vyučovacia hodina | 1 | |
ZŠ 1 | 14 | Programovateľné auto ProBot | 4. vyučovacia hodina | 1 | |
ZŠ 1 | 15 | Programovateľné auto ProBot | 5. vyučovacia hodina | 1 | |
ZŠ 1 | 16 | Živý obraz | Skúmajme prostredie | 1 | |
ZŠ 1 | 17 | Živý obraz | Skúmajme prostredie | 1 | |
ZŠ 1 | 18 | Živý obraz | Skúmajme prostredie | 1 | |
ZŠ 1 | 19 | Živý obraz | Skúmajme prostredie | 1 | |
ZŠ 1 | 20 | Živý obraz | Skúmajme prostredie | 1 | |
ZŠ 2 | 1 | Scratch | PRESKÚMAJME SCRATCH | 1 | Základný kurz programovania v Scratch-i pokrývajúci oblasť "Algoritmické riešenie problémov" podľa iŠVP. [scratch_(20).zip] |
ZŠ 2 | 2 | Scratch | ANIMÁCIE V SCRATCHI | 1 | |
ZŠ 2 | 3 | Scratch | UDALOSTI V SCRATCHI S MYŠOU A KLÁVESNICOU | 1 | |
ZŠ 2 | 4 | Scratch | TEXTOVÝ VSTUP A VÝSTUP, POUŽITIE PREMENNÝCH ROZHOVOR POSTÁV V SCRATCHI | 1 | |
ZŠ 2 | 5 | Scratch | PRÁCA SO ZVUKOM, POUŽITIE VIACERÝCH POZADÍ, POSIELANIE SPRÁV V SCRATCHI | 1 | |
ZŠ 2 | 6 | Scratch | POUŽITIE KAMERY V SCRATCHI | 1 | |
ZŠ 2 | 7 | Scratch | CYKLUS A PEČIATKOVANIE, UČÍME SA NOVÉ BLOKY V SCRATCHI | 1 | |
ZŠ 2 | 8 | Scratch | NÁHODNÉ ČÍSLA A NOVÉ BLOKY - PEČIATKUJEME NÁHODNE | 1 | |
ZŠ 2 | 9 | Scratch | VYUŽÍVANIE SÚRADNÍC A VSTUPOV - TVORBA VLASTNEJ HRY | 1 | |
ZŠ 2 | 10 | Scratch | 10 Hra NIM 13 | 1 | |
ZŠ 2 | 11 | Scratch | 11 Bludisko | 1 | |
ZŠ 2 | 12 | Scratch | 12 Štvorčeková sieť | 1 | |
ZŠ 2 | 13 | Scratch | 13 Preskakuj | 1 | |
ZŠ 2 | 14 | Scratch | 14 Posielanie správ a reagovanie na ne | 1 | |
ZŠ 2 | 15 | Scratch | 15 Duplikovanie a klonovanie objektov | 1 | |
ZŠ 2 | 16 | Scratch | 16 Programujeme grafický editor | 1 | |
ZŠ 2 | 17 | Scratch | 17 Kreslíme zvuk | 1 | |
ZŠ 2 | 18 | Scratch | 18 STE(A)M: Matematika | 1 | |
ZŠ 2 | 19 | Scratch | 19 Animujeme chemické reakcie | 1 | |
ZŠ 2 | 20 | Scratch | 20 STE(A)M: Projekty | 1 | |
ZŠ 2 | 21 | microbit | SPOZNÁVAME BBC MICRO:BIT | 1 | Programovanie zariadenia BBC micro:bit, ako ukážka iného spôsobu programovania, Nadväzuje na základný kurz programovania. [microbit_(3).zip] |
ZŠ 2 | 22 | microbit | NOSITEĽNÁ ELEKTRONIKA | 2 | |
ZŠ 2 | 23 | microbit | INTELIGENTNÁ DOMÁCNOSŤ | 1 | |
ZŠ 2 | 24 | 3D modelovanie a tlač | ÚVOD DO 3D MODELOVANIA | 1 | Úvod do 3D modelovania (Tinkercad) a 3D tlače (XYZ DA VINCI 1.0) [3d_modelovanie_a_tlac_(3).zip] |
ZŠ 2 | 25 | 3D modelovanie a tlač | TELESÁ S OTVORMI | 1 | |
ZŠ 2 | 26 | 3D modelovanie a tlač | IMPORT HOTOVÝCH VÝKRESOV A PRÍPRAVA PRE TLAČ | 1 | |
ZŠ 2 | 27 | Video | FILM AKO NÁSTROJ PREZENTÁCIE | 1 | Úvod do prípravy a tvorby videa (VSDC Free Video Editor) [video_(3).zip] |
ZŠ 2 | 28 | Video | DIGITÁLNE SPRACOVANIE VIDEA | 2 | |
ZŠ 2 | 29 | Video | FINÁLNA ÚPRAVA VIDEA | 2 | |
ZŠ 2 | 30 | LEGO | SKÚMAJME LEGO EV3 HARDVÉROVÚ KOCKU | 2 | Programovanie LEGO stavebnice Lego Mindstrom Education, ako ukážka iného spôsobu programovania. Naväzuje na základný kurz programovania. [lego_(5).zip] |
ZŠ 2 | 31 | LEGO | PROGRAMOVÉ PROSTREDIE LEGO MINDSTORMS EDUCATION | 2 | |
ZŠ 2 | 32 | LEGO | KONŠTRUKCIA FUNKČNÉHO ROBOTA, PROGRAMOVÉ OVLÁDANIE MOTOROV | 2 | |
ZŠ 2 | 33 | LEGO | VYUŽITIE SENZOROV LEGO EV3 ZOSTAVY ROBOT SLEDUJE DRÁHU A ORIENTUJE SA V TERÉNE | 1 | |
ZŠ 2 | 34 | LEGO | PREMENNÉ A MATEMATICKÉ OPERÁCIE ROBOT POČÍTA ZNAKY A SLEDUJE PREKÁŽKY | 2 | |
ZŠ 2 | 35 | Kódovanie, šifrovanie, kompresia | KÓDOVANIE - POSIELAME KÓDOVANÚ SPRÁVU | 1 | Kódovanie, šifrovanie, komporesia, princípy. [kodovanie_sifrovanie_kompresia_(4).zip] |
ZŠ 2 | 36 | Kódovanie, šifrovanie, kompresia | KÓDOVANIE - KÓDUJEME S POČÍTAČOM | 1 | |
ZŠ 2 | 37 | Kódovanie, šifrovanie, kompresia | ŠIFROVANIE – METÓDY TAJNÝCH AGENTOV | 1 | |
ZŠ 2 | 38 | Kódovanie, šifrovanie, kompresia | KOMPRIMÁCIA – EFEKTÍVNE UKLADANIE INFORMÁCIÍ | 1 | |
ZŠ 2 | 39 | Práca s geolokačnými dátami | URČOVANIE GEOGRAFICKEJ POLOHY POMOCOU GPS 1 | 1 | Práca s GPS dátami (Android, GPS Satellites Viewer), dátový formát GPX, geolokačné hry. [praca_s_geolokacnymi_datami_(6).zip] |
ZŠ 2 | 40 | Práca s geolokačnými dátami | URČOVANIE GEOGRAFICKEJ POLOHY POMOCOU GPS 2 | 1 | |
ZŠ 2 | 41 | Práca s geolokačnými dátami | ZAZNAMENÁVANIE A SPRACOVÁVANIE GEOLOKAČNÝCH DÁT 1 | 1 | |
ZŠ 2 | 42 | Práca s geolokačnými dátami | ZAZNAMENÁVANIE A SPRACOVÁVANIE GEOLOKAČNÝCH DÁT 2 | 1 | |
ZŠ 2 | 43 | Práca s geolokačnými dátami | GEOLOKAČNÉ HRY PRE MOBILNÉ ZARIADENIA 1 | 1 | |
ZŠ 2 | 44 | Práca s geolokačnými dátami | GEOLOKAČNÉ HRY PRE MOBILNÉ ZARIADENIA 2 | 1 | |
ZŠ 2 | 45 | ETIKA A BEZPEČNOSŤ | ETIKA A BEZPEČNOSŤ – 1. HODINA ETICKÉ ASPEKTY IKT – AKO ŠKODÍM OSTATNÝM? | 1 | Etika, bezpečnosť, autorské práva. [eticke_a_bezpecnostne_aspekty_ikt_(3).zip] |
ZŠ 2 | 46 | ETIKA A BEZPEČNOSŤ | AKO NIEKTORÍ ŠKODIA MNE? | 1 | |
ZŠ 2 | 47 | ETIKA A BEZPEČNOSŤ | ETIKA A BEZPEČNOSŤ – 3. HODINA AUTORSKÉ PRÁVA – MÚDREJŠÍ/MÚDREJŠIA SOM SILNEJŠÍ/SILNEJŠIA | 1 | |
ZŠ 2 | 48 | Riziká IKT | PRE KOHO SOM ZAUJÍMAVÝ/ZAUJÍMAVÁ? | 1 | Riziká IKT, ochrana pred hrozbami, zásady bezpečného správania sa. [rizika_ikt_(3).zip] |
ZŠ 2 | 49 | Riziká IKT | ČO POTREBUJEM CHRÁNIŤ? | 1 | |
ZŠ 2 | 50 | Riziká IKT | ČO NESMIEM ZANEDBAŤ? | 1 | |
ZŠ 2 | 51 | Práca s grafmi | 01 MAPA ZOO | 1 | Dátová štruktúra graf a jej praktické využitie. Grafové algoritmy, problémy riešiteľné pomocou grafov. [praca_s_grafmi_(3).zip] |
ZŠ 2 | 52 | Práca s grafmi | 02 NÁRAMKY | 1 | |
ZŠ 2 | 53 | Práca s grafmi | 03 LINKY MHD | 1 | |
ZŠ 2 | 54 | Práca so zvukmi | ZAČÍNAME S DIGITÁLNYM ZVUKOM | 1,50 | Digitalizácia zvuku a spracovanie zvukov (Audacity) [praca_so_zvukmi_(6).zip] |
ZŠ 2 | 55 | Práca so zvukmi | MIXUJEME ZVUKY | 1,50 | |
ZŠ 2 | 56 | Práca so zvukmi | ZVUKY OKOLO NÁS...TICHÉ A HLASNÉ | 1,50 | |
ZŠ 2 | 57 | Práca so zvukmi | SKÚMAME VYSOKÉ A NÍZKE ZVUKY | 1,50 | |
ZŠ 2 | 58 | Práca so zvukmi | EFEKTY EFEKTNE | 1,50 | |
ZŠ 2 | 59 | Práca so zvukmi | AUDIOPROJEKT | 2 | |
ZŠ 2 | 60 | Práca s tabuľkami | 01 ČO VIEME ZISTIŤ Z TABULIEK | 1 | Spracovanie dát pomocou tabuľkového kalkulátora. [praca_s_tabulkami_(5).zip] |
ZŠ 2 | 61 | Práca s tabuľkami | 02 ZOBRAZUJEME TABUĽKOVÉ DÁTA POMOCOU GRAFU | 1 | |
ZŠ 2 | 62 | Práca s tabuľkami | 03 FILTRUJEME DÁTA | 1 | |
ZŠ 2 | 63 | Práca s tabuľkami | 04 ŠTATISTICKÉ VÝPOČTY ĽAHKO A RÝCHLO | 1 | |
ZŠ 2 | 64 | Práca s tabuľkami | 05 VÝSTUPNÝ PROJEKT | 1 | |
ZŠ 2 | 65 | Ja a robot | JA A ROBOT – 1. HODINA Ako mi robot rozumie a ako ja rozumiem robotovi? | 1 | Spoločenské aspekty robotizácie a problematika humanoidných robotov. [ja_a_robot_(2).zip] |
ZŠ 2 | 66 | Ja a robot | JA A ROBOT – 2. HODINA Kde/v čom ma robot zastúpi? | 2 | |
SŠ | 1 | Python | 01 Úvod do programovania, výpočty v konzole | 1 | Základný kurz programovania v Python-e pokrývajúci oblasť "Algoritmické riešenie problémov" podľa iŠVP. [python_(27).zip] |
SŠ | 2 | Python | 02 Korytnačia grafika | 1 | |
SŠ | 3 | Python | 03 Vlastné funkcie bez parametrov a bez návratovej hodnoty | 1 | |
SŠ | 4 | Python | 04 Cyklus s pevným počtom opakovaní | 1 | |
SŠ | 5 | Python | 05 Opakovanie I. + didaktický test | 2 | |
SŠ | 6 | Python | 06 Vlastné funkcie s parametrami – kresliace úlohy | 1 | |
SŠ | 7 | Python | 07 Vlastné funkcie s parametrami a výstupom – výpočtové úlohy | 1 | |
SŠ | 8 | Python | 08 Chyby vo výpočtoch, ich rozpoznávanie a odstraňovanie | 1 | |
SŠ | 9 | Python | 09 Podmienený príkaz | 1 | |
SŠ | 10 | Python | 10 Opakovanie II. + didaktický test | 2 | |
SŠ | 11 | Python | 11 Reťazce | 1 | |
SŠ | 12 | Python | 12 Reťazcové metódy, zložené a vnorené podmienky | 1 | |
SŠ | 13 | Python | 13 Algoritmy s reťazcami | 1 | |
SŠ | 14 | Python | 14 Odchytávanie výnimiek | 1 | |
SŠ | 15 | Python | 15 Generovanie výnimiek | 1 | |
SŠ | 16 | Python | 16 Opakovanie III. + didaktický test | 2 | |
SŠ | 17 | Python | 17 Zoznamy a metódy zoznamov | 1 | |
SŠ | 18 | Python | 18 Vytváranie a modifikácia zoznamov, použitie náhody | 1 | |
SŠ | 19 | Python | 19 Algoritmy so zoznamami | 1 | |
SŠ | 20 | Python | 20 Cyklus s podmienkou | 1 | |
SŠ | 21 | Python | 21 Vnorené riadiace štruktúry | 1 | |
SŠ | 22 | Python | 22 Opakovanie IV. + didaktický test | 2 | |
SŠ | 23 | Python | 23 Grafické používateľské rozhranie – tlačidlá, textové polia, popisy | 1 | |
SŠ | 24 | Python | 24 Grafické používateľské rozhranie – plátno | 1 | |
SŠ | 25 | Python | 25 Komplexný projekt – výber problému, analýza a návrh riešenia problému | 1 | |
SŠ | 26 | Python | 26 Komplexný projekt – implementácia riešenia problému | 1 | |
SŠ | 27 | Python | 27 Komplexný projekt – finalizácia projektu + prezentácia a diskusia | 2 | |
SŠ | 28 | Bezpečnosť | BEZPEČNOSŤ IT | 1 | IT bezpečnosť, typy útokov a ochrana, šifrovanie, digitálny podpis. [bezpecnost_(3).zip] |
SŠ | 29 | Bezpečnosť | TYPY ÚTOKOV NA IT | 1 | |
SŠ | 30 | Bezpečnosť | ŠIFROVANIE, CERTIFIKÁTY, DIGITÁLNY PODPIS | 1 | |
SŠ | 31 | Umelá inteligencia | OBJAVUJEME UMELÚ INTELIGENCIU | 1 | Úvod do problematiky umelej inteligencie, strojového učenia a dátovej analýzy. [umela_inteligencia_(3).zip] |
SŠ | 32 | Umelá inteligencia | AKO SA UČÍ POČÍTAČ | 1 | |
SŠ | 33 | Umelá inteligencia | NAČO SÚ NÁM DÁTA | 1 | |
SŠ | 34 | Raspberry Pi | RASPBERRY PI 1: HARDVÉR, SOFTVÉR | 1 | Zariadenie Raspberry Pi, jeho programovanie (Python), využitie senzorov a aktuátorov. Naväzuje na základný kurz programovania a oblasť počítačové systémy. [raspberry_pi_(6).zip] |
SŠ | 35 | Raspberry Pi | RASPBERRY PI 2: MULTIMÉDIÁ | 1 | |
SŠ | 36 | Raspberry Pi | RASPBERRY PI 3: DIGITÁLNE VSTUPY A VÝSTUPY | 1 | |
SŠ | 37 | Raspberry Pi | RASPBERRY PI 4: DATALOGGER | 1 | |
SŠ | 38 | Raspberry Pi | RASPBERRY PI 5: POUŽÍVATEĽSKÉ ROZHRANIE | 1 | |
SŠ | 39 | Raspberry Pi | RASPBERRY PI 6: SIEŤOVÁ KOMUNIKÁCIA | 1 | |
SŠ | 40 | AppInventor | 01 Zvuky zvierat | 1 | Programovanie mobilných zariadení (Android), ako ukážka iného spôsobu programovania (AppInventor). Nadväzuje na základný kurz programovania. [appinventor_(6).zip] |
SŠ | 41 | AppInventor | 02 Kreslenie | 1 | |
SŠ | 42 | AppInventor | 03 Akvárium | 1 | |
SŠ | 43 | AppInventor | 04 Triafaj | 1 | |
SŠ | 44 | AppInventor | 05 Nakláňaj a zbieraj | 1 | |
SŠ | 45 | AppInventor | 06 Povedz | 1 | |
SŠ | 46 | Analýza a prezentácia dát | DÁTOVÁ ANALÝZA A PREZENTÁCIA DÁT– DÁTA, ZÍSKAVANIE DÁT, TYPY DÁT A VÝBER DÁT | 1 | Analýza, spracovanie a prezentácia dát nástrojmi tabuľkového kalkulátora. [dátanalyza_a_prezentacia_dat_(5).zip] |
SŠ | 47 | Analýza a prezentácia dát | ANALÝZA A PREZENTÁCIA DÁT– FORMÁTOVANIE A VYHĽADÁVANIE DÁT | 1 | |
SŠ | 48 | Analýza a prezentácia dát | DÁTOVÁ ANALÝZA A PREZENTÁCIA DÁT – DÁTOVÁ ANALÝZA I – VÝBER DÁT | 1 | |
SŠ | 49 | Analýza a prezentácia dát | DÁTOVÁ ANALÝZA A PREZENTÁCIA DÁT – DÁTOVÁ ANALÝZA II – KONTINGENČNÉ TABUĽKY | 1 | |
SŠ | 50 | Analýza a prezentácia dát | DÁTOVÁ ANALÝZA A PREZENTÁCIA DÁT – PREZENTÁCIA ANALÝZY DÁT | 1 | |
SŠ | 51 | Konečné automaty | 1 NÁPOJOVÝ AUTOMAT | 1 | Konečné automaty a ich praktické uplatnenie. Ukážky využitia. [konecne_automaty_(3).zip] |
SŠ | 52 | Konečné automaty | 2 ROZOZNÁVAME SLOVÁ | 1 | |
SŠ | 53 | Konečné automaty | 3 GENERUJEME SLOVÁ | 1 | |
SŠ | 54 | Kódy, šifry, kompresia | 01 KÓDOVANIE V KAŽDODENNOM ŽIVOTE | 1 | Digitalizácia a kódovanie rôznych typov dát, šifrovanie. [kodovanie_dat_(6).zip] |
SŠ | 55 | Kódy, šifry, kompresia | 02 AKO KÓDUJE POČÍTAČ – ČÍSLA | 1 | |
SŠ | 56 | Kódy, šifry, kompresia | 03 AKO KÓDUJE POČÍTAČ - TEXT | 1 | |
SŠ | 57 | Kódy, šifry, kompresia | 04 AKO KÓDUJE POČÍTAČ – GRAFICKÁ INFORMÁCIA | 1 | |
SŠ | 58 | Kódy, šifry, kompresia | 05 AKO KÓDUJE POČÍTAČ – ZVUKOVÁ INFORMÁCIA | 1 | |
SŠ | 59 | Kódy, šifry, kompresia | 06 CHRÁŇME SVOJE SÚKROMIE | 1 | |
SŠ | 60 | Vektorová grafika | 01 PRINCÍP VEKTOROVEJ GRAFIKY | 1 | Princípy vektorovej grafiky, spracovanie vektorovej grafiky (Inkscape). [vektorova_grafika_(8).zip] |
SŠ | 61 | Vektorová grafika | 02 TVARY A ICH VLASTNOSTI | 1 | |
SŠ | 62 | Vektorová grafika | 03 KRIVKY A ČO S NIMI | 1 | |
SŠ | 63 | Vektorová grafika | 04 OPERÁCIE S OBJEKTMI | 1 | |
SŠ | 64 | Vektorová grafika | 05 TEXT A ČO S NÍM | 1 | |
SŠ | 65 | Vektorová grafika | 06 FAREBNÉ PRECHODY | 1 | |
SŠ | 66 | Vektorová grafika | 07 ČO TU EŠTE NEBOLO... | 1 | |
SŠ | 67 | Vektorová grafika | 08 VEKTOROVÁ GRAFIKA – KOMPLEXNÝ PROJEKT | 2,5 | |
SŠ | 68 | Rastrová grafika | 01 RASTROVA GRAFIKA – MENOVKA | 1 | Spracovanie rastrovej grafiky (GIMP) [rastrova_grafika_(4).zip] |
SŠ | 69 | Rastrová grafika | 02 RASTROVA GRAFIKA – MICRO:BIT | 1 | |
SŠ | 70 | Rastrová grafika | 03 RASTROVA GRAFIKA – ÚPRAVA FOTKY | 1 | |
SŠ | 71 | Rastrová grafika | 04 RASTROVA GRAFIKA – POZVÁNKA A ANIMÁCIA | 1 |