Metodika výučby programovania - stavebnice Robolab |
---|
Prírodovedecká fakulta UPJŠ, Ústav informatiky |
mapa diplomového webu |
komunikácia jednoduchá | komunikácia potvrdená | komunikácia vetvená | komunikácia opakovaná | komunikácia s kontajneromi |
Úvod ku komunikácii a udalostiam
Ďalšou pomerne zaujímavou témou sú udalosti. Dajú sa využiť hlavne vtedy, ak chceme zastaviť bežiaci proces a spustiť niečo iné. Udalosti sa využívajú pri zložitejších programoch na jednej kocke. My si však ukážeme, že je výhodné ich používať aj pri komunikácii medzi kockami.
Súčasťou tejto stránky sú:
- ciele,
- elementy učiva - základné vedomosti, ktoré máte a budete mať po preštudovaní edukačnej stránky,
- vstupné požiadavky - základné vedomosti a zručnosti, na ktorých je budovaná teória komunikácie a udalostí,
- motivačný výklad,
- zhrnutie - teória komunikácie a udalostí,
- úlohy na precvičenie a prehĺbenie učiva - tri úlohy na prvotné osvojenie učiva, dve úlohy na získanie a prehĺbenie zručností a posledná úloha je na systematizáciu učiva. Každá úloha obsahuje aj návod na riešenie spolu s návrhom programov. Realizácia modelov je na vás.
- autotest - dve úlohy v prostredí Imagine sú navrhnuté na preverenie pochopenia princípu udalostí. Táto časť obsahuje aj test, ktorý overí, či rozumiete významu ikon.