Metodika výučby programovania - stavebnice RoboLab |
---|
Prírodovedecká fakulta UPJŠ, Ústav informatiky |
mapa diplomového webu |
komunikácia jednoduchá | komunikácia potvrdená | komunikácia vetvená | komunikácia a udalosti | komunikácia s kontajnermi |
Úvod k opakovanej komunikácii
Pri programovaní sa často stretávame s požiadavkou, aby sa určitá skupina príkazov opakovala niekoľkokrát. Rovnako je to aj pri programovaní v Robolabe. Preto sa v tejto časti oboznámime s príkazov opakovania, kým hodnota sa s nim v správe spĺňa vstupnú podmienku.
Súčasťou tejto stránky sú:
- ciele,
- elementy učiva - základné vedomosti, ktoré máte a budete mať po preštudovaní edukačnej stránky,
- vstupné požiadavky - základné vedomosti a zručnosti, na ktorých je budovaná teória jednoduchej komunikácie,
- motivačný výklad,
- zhrnutie - teória opakovanej komunikácie,
- úlohy na precvičenie a prehĺbenie učiva - tri úlohy na prvotné osvojenie učiva, dve úlohy na získanie a prehĺbenie zručností a posledná úloha je na systematizáciu učiva. Každá úloha obsahuje aj návod na riešenie spolu s návrhom programov. Realizácia modelov je na vás.
- autotest - dve úlohy v prostredí Imagine sú navrhnuté na preverenie pochopenia opakovanej komunikácie. Táto časť obsahuje aj test, ktorý overí, či rozumiete významu ikôn.