Metodika výučby programovania - stavebnice RoboLab |
---|
Prírodovedecká fakulta UPJŠ, Ústav informatiky |
mapa diplomového webu |
komunikácia jednoduchá | komunikácia potvrdená | komunikácia vetvená | komunikácia opakovaná | komunikácia a udalosti |
Úvod ku komunikácii s použitím kontajnerov
Nikoho z nás nebaví robiť všetko ručne. Už sme si zvykli, že všetko robia prevažne stroje a rôzne zariadenia. Rovnako je to aj s počítaním v škole. Niektorí, ako aj ja, si nevedia predstaviť, že by zložitejšie príklady mali počítať ručne. Jednoducho si vezmeme kalkulačku a vypočítame to, čo potrebujeme. A rovnako je to aj v programovaní v stavebnici Robolab. Na výpočty nám slúžia kontajnery, ktoré chápeme ako premenné. V tejto podtéme si teda ukážeme, ako môžeme používať kontajnery pri komunikácii.
Súčasťou tejto stránky sú:
- ciele,
- elementy učiva - základné vedomosti, ktoré máte a budete mať po preštudovaní edukačnej stránky,
- vstupné požiadavky - základné vedomosti a zručnosti, na ktorých je budovaná teória jednoduchej komunikácie,
- motivačný výklad,
- zhrnutie - teória komunikácie, ktorá využíva kontajnery,
- úlohy na precvičenie a prehĺbenie učiva - tri úlohy na prvotné osvojenie učiva, dve úlohy na získanie a prehĺbenie zručností a posledná úloha je na systematizáciu učiva. Každá úloha obsahuje aj návod na riešenie spolu s návrhom programov. Realizácia modelov je na vás.
- autotest - táto časť obsahuje aj test, ktorý overí, či rozumiete významu ikon.