Úloha 1.
Predstavte si, že ste na súťaži v programovaní. Dostanete úlohu zistiť druhú mocninu čísla, ktoré je reprezentované čiernymi pruhmi. Počet pruhov je dané číslo. Použijete 2 RCX kocky, kde prvá počíta čiary charakterizujúce číslo a druhá na svojom displeji ukáže druhú mocninu tohoto čísla. Keď ste túto úlohu naprogramovali a už bežala, tak ste prišli nato, že takýto program sa vám zíde aj neskôr s jedným rozdielom. Počet čiar sa bude meniť. Keďže ste lenivý pridávať a odoberať pruhy, tak to vyriešite pridaním dotykového senzora. Keď ho stlačíte, tak dané číslo je počet všetkých čiar, ktoré doteraz RCX kocka spočítala. Pokúste sa teda daný program vytvoriť.
Upozornenia pre prax:
- Ak pracujete s vypisovaním hodnoty na displej, tak za týmto príkazom musí nasledovať ďalší príkaz, lebo inak číslo na displeji neuvidíte. Iba preblikne.
- V tejto úlohe použite ako nasledujúci príkaz pípnutie.
|