Motivačný výklad 1

    Vonku prší a pozeráte sa cez okno. Vidíte psíka, ktorý pobehne dopredu. Zastane, beží dopredu, potom zas dozadu a nakoniec doľava. Tak sa vám to zapáčilo, že ste sa rozhodli takýto pohyb naprogramovať v prostredí Robolab.
    Najradšej by ste si sadli za počítač a hneď tento pohyb odskúšali. Keď ste vošli do svojej detskej izby, tak ste si spomenuli, že ste svoju kocku požičali kamarátovi, ktorý práve začal pracovať v prostredí Robolab.

    Ako vyriešiť vaše chvíľkové sklamanie? Keďže vy aj váš kamarát máte doma internet, tak ste vôbec nepodľahli sklamaniu. Konečne môžete odskúšať komunikáciu RCX kocky s použitím internetu.
    Zavolali ste kamarátovi a dohodli ste sa s ním, že na svojom počítači spustí program servera v prostredí Robolab. Keďže on ešte len začína pracovať s Robolabom, tak ste mu postup opisovali:

  1. Spusť program Robolab v režime INVENTORa 4.
  2. V hlavnej ponuke klikne na Project.
  3. Vyber možnosť ROBOLAB internet server....
  4. V okne, ktoré sa ti otvorí, klikni na CLI.vi.
  5. Toto okno nechaj otvorené.
  6. Pripoj vežičku k počítaču.
  7. A postav autíčko tak, aby mohlo s vežičkou komunikovať.

    Vy ste nastavili počítač tak, aby bol klientom programu, ktorý spustil váš kamarát. Urobili ste to v prostredí Administrátor, kde miesto doteraz nastaveného portu, použijete možnosť internet. Do sivého okienka napíšete IP adresu počítača, na ktorom je server. Teda IP adresu počítača vášho kamaráta. Tak sa vytvorilo spojenie server - klient. ( Ak neviete ako vyzerajú jednotlivé okná a slovný popis nie je dostatočný, tak si prečítajte kapitolu Nastavenia. )
    S kamarátom ste sa dohodli, že nebudete písať dlhé programy. Budú jednoduché, aby ich dokázal pochopiť. Preto ste sa rozhodli, že napíšete 4 rôzne programy. Na pohyb dopredu, dozadu, doprava a doľava. Každý program nahráte do jedného z programov a v poslednom len nastavíte spustenie.( Po nahraní jedného programu musíte prepnúť program RCX kocky, do ktorého chcete nahrávať. )

1.program: pohyb dopredu
2.program: pohyb dozadu
3.program: otočenie a pohyb dozadu
4.program: otočenie a pohyb dozadu
5.program: spúšťanie programov

    O chvíľu sa vám ale kamarát ozve, že programy nefungujú tak, ako ste mu popísali. Pozriete sa na napísané programy a vtedy prídete na chybu.
    Zabudli ste na to, že ak už zmeníte bežiaci program v kocke, tak sa vám po jeho skončení nepodarí vrátiť na to miesto, z ktorého ste odišli, vrátiť.
Tento príkaz nastaví nové číslo vykonávaného programu a potom ho spustí.
    Preto ste sa rozhodli preprogramovať všetky programy tak, že v spúšťacom 5.programe bude len presmerovanie na program 4. Na jeho konci pridáte ikonu prepnutia na iný program. Rovnako pokračujete aj v ďalších programoch. Pozor treba dávať nato, aby ste nevytvorili nekonečnú slučku. Tak by kocka tancovala dovtedy, kým by ste nestlačili zelený alebo červený gombík.

    Keďže nechcete aby kamarát naháňal autíčko po byte, tak sa takejto slučke vyhnete. Potom vaše programy budú vyzerať takto:

1.program: pohyb dopredu
2.program: pohyb dozadu
3.program: otočenie a pohyb dozadu
4.program: otočenie a pohyb dozadu
5.program: spúšťanie programov