nepriama rekurzia

Úlohy

  1. Napíšte program, ktorý načíta číslo n a vypíše všetky číslo od n po 0 tak, že jedna procedúra bude vypisovať párne čísla a druhý nepárne.
  2. Pomocou nepriamej rekurzie nakreslite obrázok podľa predlohy do zadaného stupňa (ak sa zadá 1 tak sa nakreslí len čiara, ak 2 tak sa nakreslí čiara a neviditeľná čiara, atď.).
    prerušovaná čiara
  3. Pomocou nepriamej rekurzie nakreslite obrázok podľa predlohy do zadaného stupňa (ak sa zadá 1 tak sa nakreslí len obdĺžnik, ak 2 tak sa nakreslí obdĺžnik a neviditeľná čiara, atď.).
    čiara s oblĺžnikov
  4. Pomocou nepriamej rekurzie nakreslite obrázok podľa predlohy do zadaného stupňa (ak sa zadá 1 tak sa nakreslí len čiara, ak 2 tak sa nakreslí čiara a štvorec, atď.).
    čiara štvorec
  5. Pomocou nepriamej rekurzie nakreslite obrázok podľa predlohy do zadaného stupňa (ak sa zadá 1 tak sa nakreslí len čiara, ak 2 tak sa nakreslí čiara a trojuholník, atď.).
    čiara trojuholník
  6. Pomocou nepriamej rekurzie nakreslite obrázok podľa predlohy do zadaného stupňa (ak sa zadá 1 tak sa nakreslí len čiara, ak 2 tak sa nakreslí čiara a elipsa, atď.).
    čiara elipsa
  7. Pomocou nepriamej rekurzie nakreslite obrázok podľa predlohy do zadaného stupňa (ak sa zadá 1 tak sa nakreslí len lomená čiara, ak 2 tak sa nakreslí lomená čiara a lomená čiara iným smerom, atď.).
    lomená čiara
  8. Pomocou nepriamej rekurzie nakreslite obrázok podľa predlohy do zadaného stupňa (ak sa zadá 1 tak sa nakreslí len kruh, ak 2 tak sa nakreslí kruh a štvorec, atď.).
    kurh štvorec
  9. Pomocou nepriamej rekurzie nakreslite obrázok podľa predlohy do zadaného stupňa (ak sa zadá 1 tak sa nakreslí len kosoštvorec, ak 2 tak sa nakreslí kosoštvorec a štvorec, atď.).
    štvorec kosoštvorec
  10. Pomocou nepriamej rekurzie nakreslite obrázok podľa predlohy do zadaného stupňa (ak sa zadá 1 tak sa nakreslí len trojuholník, ak 2 tak sa nakreslí trojuholník a kruh, atď.).
    trojuholník kruh
  11. Pomocou nepriamej rekurzie nakreslite obrázok podľa predlohy do zadaného stupňa (ak sa zadá 1 tak sa nakreslí len trojuholník jedným smerom, ak 2 tak sa nakreslí trojuholník jedným smerom a k nemu trojuholník druhým smerom, atď.).
    trojuholníky
  12. Pomocou nepriamej rekurzie nakreslite obrázok podľa predlohy do zadaného stupňa (ak sa zadá 1 tak sa nakreslí len kruh, ak 2 tak sa nakreslí kruh a elipsa, atď.).
    kurh epilsa
  13. Pomocou nepriamej rekurzie nakreslite obrázok podľa predlohy do zadaného stupňa (nakresli rovno za sebou kruhy od zadanej veľkosti po 5, tak že jedna procedúra bude kresliť kruh jednej farby druhá inej farby).
    retiazka
  14. Pomocou nepriamej rekurzie nakreslite obrázok podľa predlohy do zadaného stupňa (nakresli náhodné umiestnene za sebou kruhy, tak že sa budú dotýkať v jednom bode. Kruhy budú mať priemer od zadanej veľkosti po 5. Jedna procedúra bude kresliť kruh jednej farby druhá inej farby).
    retiazka
  15. Pomocou nepriamej rekurzie nakreslite obrázok podľa predlohy do zadaného stupňa (nakreslite šesťuholníky umiestnene v sebe, tak že sa budú dotýkať vrcholy menšieho šesťuholníka v stredoch strán väčšieho šesťuholníka. Šesťuholníky budú mať dĺžku hrany zadané číslo a počet šesťuholníkov v sebe bude druhé zadane číslo. Jedna procedúra bude kresliť šesťuholníky a druhá bude otáčať korytnačku do správneho smeru a nastaví ju na miesto odkiaľ sa bude kresliť ďalší šesťuholník).
    šesťuholníky
  16. Pomocou nepriamej rekurzie nakreslite obrázok podľa predlohy do zadaného stupňa (nakresli trojuholník jedným smerom, k nemu trojuholník druhým smerom a k nemu štvorec. Trojuholníky budú mať rovnakú náhodnú štvorec bude mať bielu farbu).
    trouholníky štvorec
  17. Pomocou nepriamej rekurzie nakreslite obrázok podľa predlohy do zadaného stupňa (nakresli trojuholník jedným smerom, k nemu kruh a k nemu druhým smerom trojuholník. Každá takáto trojica bude mať rovnakú náhodnú farbu).
    trojuholníky kruh
  18. Napíšte program, ktorý načíta reťazec a vypíše ho tak, že zdvojí všetky jeho znaky (jedna procedúra bude vypisovať znaky a zmenšovať reťazec a druhá bude volať výpis).
  19. Napíšte rekurzívny podprogram, ktorý načíta znak i a číslo n a vypíše i nci n (jeden podprogram bude vypisovať znak n, druhý bude volať výpis a ak i=0 tak vypíše c a pri vynáraní vypíše znak n.
  20. Napíšte rekurzívny podprogram, ktorý načíta znaky i, r a číslo n a vypíše i ncrn (jeden podprogram bude vypisovať znak n, druhý bude volať výpis a ak i=0 tak vypíše c a pri vynáraní vypíše znak r.
  21. Napíšte rekurzívny podprogram, ktorý načíta znak i, r a číslo n a vypíše i nrn (jeden podprogram bude vypisovať znak n, druhý bude volať výpis a pri vynáraní vypíše znak r.
  22. Pomocou nepriamej rekurzie nakreslite obrázok podľa predlohy do zadaného stupňa (nakreslí sa n-uholník tak, že jedna strana je čiara a druhá je kruh).
    uholník kruh
  23. Pomocou nepriamej rekurzie nakreslite obrázok, podľa predlohy do zadaného stupňa (nakreslí sa n-uholník tak, že jedna strana je čiara a druhá je kruh).
    uholník štvorec
  24. Pomocou nepriamej rekurzie nakreslite obrázok podľa predlohy do zadaného stupňa (nakreslí sa n-uholník tak, že namiesto strany bude nakreslený trojuholník. Použite dve procedúry, jedna bude kresliť trojuholník z vonkajšej strany uholníka a druha bude otáčať korytnačku do správneho smeru).
    uholník trojuholník in
  25. Pomocou nepriamej rekurzie nakreslite obrázok podľa predlohy do zadaného stupňa (nakreslí sa n-uholník tak, že namiesto strany bude nakreslený trojuholník. Použite dve procedúry, jedna bude kresliť trojuholník z vnútornej strany uholníka a druha bude otáčať korytnačku do správneho smeru).
    uholník trojuholník out
  26. Napíšte rekurzívny podprogram, ktorý nakreslí zadaný obrázok podľa predlohy tak, aby najmenšia hrana nemala viac ako 20.
    štvorec kruh
  27. Napíšte rekurzívny podprogram, ktorý nakreslí zadaný obrázok podľa predlohy do zadaného stupňa (ak je stupeň 0 tak sa nakreslia 4 štvorce, ak je 1 tak v každom štvorci 4 kruhy...).
    štvorce štvorce kruhy štvorce kruhy štvorce