Metodický postup

   Pri komunikácii s potvrdením si je nutné uvedomiť, že ide vlasne o spojenie dvoch jednoduchých komunikácii. Jedna RCX kocka (ďalej len kocka) pošle správu druhej kocke, tak ako sme zvyknutí pri jednoduchej komunikácii. Druká kocka správu prijíme a vykoná prednastavené udalosti. Nakoniec však ešte pošle správu prvej kocke o tom, že jej správa bola prijatá a spracovaná. Na základe tejto spätnej správy môže prvá kocka pokračovať v behu programu ďalej, alebo jednoducho skončí.

   Jednoduchý príklad zo života vám túto komunikáciu bližšie objasní. Predstavte si, že ste hladní. Dáte si jedlo na tanier a chcete ho dať zohriať. Vložíte ho do mikrovlnky. Stlačíte gombík, ktorým ju spustíte. To je ten moment, keď v podstate správa bola odoslaná. Mikrovlnka začala hriať. Ak sa skončí zohrievanie, tak mikrovlnka zapípa. To je potvrdenie toho, že program skončil, a vy viete, že sa môžete ísť najesť.

   Ako sme si už povedali, tak komunikácia s potvrdením je spojením dvoch jednoduchých komunikácii. Preto na jej realizáciu potrebujeme rovnaké ikony:

Názov ikony: Send Mail
    Používa sa, ak chceme poslať správu druhej kocke. Na port s názvom Number to send in mail musíme pripojiť pole Numeric constant, do ktorého vpíšeme číslo. Je to hodnota, ktorú pošleme druhej strane. Ak na tento port nepripojíme žiadnu hodnotu, tak správa je poslaná s default hodnotou 1.
Názov ikony: Empty Mailbox
   Nastaví schránku RCX kocky na nulu. Táto ikona znamená, že kocka je pripravená na prijatie správy (mail-u) od ďalšej kocky.
Názov ikony: Wait for Mail
   RCX kocka čaká, kým mu od inej kocky príde mail. Táto ikona obsahuje aj port Wait until mail equals, ktorý znamená, že kocka čaká na konkrétnu hodnotu.
Názov ikony: Value of Mail
    Táto ikona sa využíva pri jednoduchej komunikácii hlavne na riadenie cyklu s pevným počtom opakovaní v druhej RCX kocke. Predstavuje hodnotu, ktorá bola poslaná mailom.