ÚVOD

MARKETING

CENA

PRODUKT

CYKLUS PRODUKTU

DISTRIBÚCIA

KOMUNIKÁCIA

TEST marketing

TEST cena

STIAHNI TEXT 

 ODKAZY

ŽIVOTNÝ  CYKLUS PRODUKTU

Produkt prechádza 4 štádiami:

1.      Uvádzanie – je obdobím vstupu produktu na trh a postupného zvyšovania objemu predaja – zisk je prakticky nulový v dôsledku veľkých uvádzacích nákladov

2.      Rast – je fázou rýchleho uznania produktu na tuhu a výrazného zvyšovania ziskovosti

3.      Zrelosť – je etapou postupného spomaľovania tempa rastu objemu predaja, pretože produkt už získal uznanie väčšiny potenciálnych spotrebiteľov – zisk je maximálny a pomaly sa začína znižovať

4.      Pokles – je dobou rýchleho znižovania objemu zisku a predaja a prípravou na eliminovanie produktu

Charakter životného cyklu produktu ovplyvňujú momentálne podmienku na trhu. Vstup nového výrobku, služby na trh býva často spojený s nutnosťou prekonať doterajšie zvyky zákazníkov.

Krivka znázorňujúca životný cyklus produktu: