MARKETINGOVÁ KOMUNIKÁCIA Podnik potrebuje informovať zákazníka o vzniku výrobku, služby, ich vlastnostiach, cene, kde si ich môžeme kúpiť – musí so svojím zákazníkom komunikovať. Na túto komunikáciu môže podnik využiť niektorú z foriem komunikačného mixu: Ø reklama Ø podpora predaja Ø priamy marketing Ø publicita Ø osobný predaj Reklama – je to platená forma neosobnej komunikácie a je uskutočňovaná prostredníctvom tlačových médií – noviny, rozhlasu a televízie, plagátov...Slúži k upútaniu pozornosti a pre vzbudenie záujmu Podpora predaja – je kombináciou reklamu a cenových opatrení – poskytovanie vzoriek tovaru, súťaže pre zákazníkov...Snaží sa podať informácie o produkte a súčasne ponúka stimul - podnet pre nákup Priamy marketing – je priama, adresná komunikácia medzi zákazníkom a predávajúcim. Je uskutočňovaná prostredníctvom pošty, telefónu, novín. So zákazníkom sa pracuje adresne Publicita – je neosobná forma stimulácie dopytu po výrobkoch, službách publikovaním pozitívnych informácií. Za cieľ má vyvolať kladný postoj verejnosti k podniku. Osobný predaj – je forma osobnej komunikácie s jedným alebo viacerými možnými zákazníkmi. Jeho cieľom je dosiahnutie predaja. Obsah a forma môže byť prispôsobená konkrétnemu zákazníkovi a situácii. Je to nákladný ale veľmi efektívny spôsob komunikácie. |