PRODUKT A PRODUKČNÁ POLITIKA Za produkt sa z marketingového hľadiska považuje všetko, čo môže byť na trhu ponúkané ako objekt záujmu o nadobudnutie do vlastníctva, alebo spotreby. (výrobky, predmetu, službu ale aj myšlienky, nápady) Základnými charakteristikami produktu sú:
Komplexný produkt Komplexný produkt možno vyjadriť podľa troch významových úrovní:
Zabezpečenie cieľov produkčnej politiky je realizované prostredníctvom produkčnej stratégie. Jej podstatou je nájsť odpoveď na otázku, aké inovácie, v akom časovom okamihu a množstve, s akými výrobnými nákladmi a cenou majú byť realizované a ako musia byť distribuované, aby čo najlepšie vyhovovali potrebám, prianiam a dopytu existujúcom na cieľových trhoch. Stratégiu ďalšieho pôsobenia na trhu možno vyjadriť rôznymi spôsobmi. napr. pomocou Ansoffovej matice – porovnanie produktov a trhov
Stratégia prenikania na trh – podnik sa snaží dosiahnuť rast so súčasnými produktmi na súčasných trhoch. Stratégia vývoja trhu - podnik sa snaží so súčasnými produktmi získať nových odberateľov, nové trhy. Stratégia vývoja produktu – podnik sa snaží pre súčasných odberateľov vyvinúť nové produkty. Diverzifikačná stratégia – podnik dopĺňa svoj sortiment o nové produkty |