ÚVOD

MARKETING

CENA

PRODUKT

CYKLUS PRODUKTU

DISTRIBÚCIA

KOMUNIKÁCIA

TEST marketing

TEST cena

STIAHNI TEXT 

 ODKAZY

    ÚVOD  DO  MARKETINGU

Marketing:

·        predstavuje súhrn činností, ktoré zabezpečujú, aby sa dostal správny výrobok správnemu spotrebiteľovi v správnom čase na správne miesto v správnej kvalite a za správnu cenu.

·        je to časť procesu riadenia,  ktorého výsledkom je poznanie, predvídanie, ovplyvňovanie a v konečnej gáze uspokojenie potrieb a prianí zákazníka efektívnym a výhodným spôsobom, zabezpečujúcim splnenie cieľov podniku.

Základom marketingu je proces výmeny

Marketingová činnosť sa uskutočňuje prostredníctvom marketingových nástrojov, nazývaných podľa začiatočných písmen anglických slov ako 4 P.

  • Product – produkt a produkčná politika
  • Price – cena a cenová politika
  • Place – distribúcia a distribučná politika
  • Promotion – marketingová komunikácia

Tieto nástroje, pôsobiace na spotrebiteľa, sa označujú  ako marketingový mix. Marketingový mix je súhrnom všetkých nástrojov, ktoré vyjadrujú vzťah podniku k jeho okoliu, t.j. zákazníkom, spotrebiteľom, klientom, ale aj dodávateľom, peňažným inštitúciám.