ÚVOD

MARKETING

CENA

PRODUKT

CYKLUS PRODUKTU

DISTRIBÚCIA

KOMUNIKÁCIA

TEST marketing

TEST cena

STIAHNI TEXT 

 ODKAZY

    PRODUKT  A  PRODUKČNÁ  POLITIKA

Za produkt sa z marketingového hľadiska považuje všetko, čo môže byť na trhu ponúkané ako objekt záujmu o nadobudnutie do vlastníctva, alebo spotreby. (výrobky, predmetu, službu ale aj myšlienky, nápady)

Základnými charakteristikami produktu sú:

  1. funkčnosť – schopnosť vykonávať požadované funkcie v požadovanom prostredí
  2. účinnosť – dosiahnutie požadovaného stupňa výkonnosti, hospodárnosti, ovládateľnosti a trvanlivosti
  3. design – vytvorenie takého estetického dojmu, ktorý vyvoláva emotívne pozitívny pocit v mysli predstaviteľa dopytu, pocit hygieničnosti a bezpečnosti užívania

Komplexný produkt

Komplexný produkt možno vyjadriť podľa troch významových úrovní:

  1. základný úžitkový efekt – predstavuje ho funkčnosť a účel produktu
  2. produkt zhmotnený – vrátane vonkajších znakov a jeho zhotovenia – patrí sem kvalita, design, značka, balenie a štýl
  3. produkt v rozšírenom chápaní – zahŕňa služby spojené s dodávkou tovaru, jeho inštaláciou, záručnými podmienkami, formou platenia a pod.

Zabezpečenie cieľov produkčnej politiky je realizované prostredníctvom produkčnej stratégie. Jej podstatou  je nájsť odpoveď na otázku, aké inovácie, v akom časovom okamihu a množstve, s akými výrobnými nákladmi a cenou majú byť realizované a ako musia byť distribuované, aby čo najlepšie vyhovovali potrebám, prianiam a dopytu existujúcom na cieľových trhoch.

Stratégiu  ďalšieho pôsobenia na trhu možno vyjadriť rôznymi spôsobmi. napr. pomocou Ansoffovej matice – porovnanie produktov a trhov

Produkty/ Trhy

Odberatelia

Súčasné trhy

Nové trhy

Súčasné produkty

Stratégia prenikania na trh

Stratégia vývoja trhu

Nové produkty

Stratégia vývoja produktu

Diverzifikačná stratégia

Stratégia prenikania na trh – podnik sa snaží dosiahnuť rast so súčasnými produktmi na súčasných trhoch.

Stratégia vývoja trhu -  podnik sa snaží so súčasnými produktmi získať nových odberateľov, nové trhy.

Stratégia vývoja produktupodnik sa snaží pre súčasných odberateľov vyvinúť nové produkty.

Diverzifikačná stratégiapodnik dopĺňa svoj sortiment o nové produkty