ŽIVOTNÝ CYKLUS PRODUKTU Produkt prechádza 4 štádiami: 1. Uvádzanie – je obdobím vstupu produktu na trh a postupného zvyšovania objemu predaja – zisk je prakticky nulový v dôsledku veľkých uvádzacích nákladov 2. Rast – je fázou rýchleho uznania produktu na tuhu a výrazného zvyšovania ziskovosti 3. Zrelosť – je etapou postupného spomaľovania tempa rastu objemu predaja, pretože produkt už získal uznanie väčšiny potenciálnych spotrebiteľov – zisk je maximálny a pomaly sa začína znižovať 4. Pokles – je dobou rýchleho znižovania objemu zisku a predaja a prípravou na eliminovanie produktu Charakter životného cyklu produktu ovplyvňujú momentálne podmienku na trhu. Vstup nového výrobku, služby na trh býva často spojený s nutnosťou prekonať doterajšie zvyky zákazníkov. Krivka znázorňujúca životný cyklus produktu: |