ÚVOD DO MARKETINGU Marketing: · predstavuje súhrn činností, ktoré zabezpečujú, aby sa dostal správny výrobok správnemu spotrebiteľovi v správnom čase na správne miesto v správnej kvalite a za správnu cenu. · je to časť procesu riadenia, ktorého výsledkom je poznanie, predvídanie, ovplyvňovanie a v konečnej gáze uspokojenie potrieb a prianí zákazníka efektívnym a výhodným spôsobom, zabezpečujúcim splnenie cieľov podniku. Základom marketingu je proces výmeny Marketingová činnosť sa uskutočňuje prostredníctvom marketingových nástrojov, nazývaných podľa začiatočných písmen anglických slov ako 4 P.
Tieto nástroje, pôsobiace na spotrebiteľa, sa označujú ako marketingový mix. Marketingový mix je súhrnom všetkých nástrojov, ktoré vyjadrujú vzťah podniku k jeho okoliu, t.j. zákazníkom, spotrebiteľom, klientom, ale aj dodávateľom, peňažným inštitúciám. |