ÚVOD

MARKETING

CENA

PRODUKT

CYKLUS PRODUKTU

DISTRIBÚCIA

KOMUNIKÁCIA

TEST marketing

TEST cena

STIAHNI TEXT 

 ODKAZY

 MARKETINGOVÁ  KOMUNIKÁCIA

Podnik potrebuje informovať zákazníka o vzniku výrobku, služby, ich vlastnostiach, cene, kde si ich môžeme kúpiť – musí so svojím zákazníkom komunikovať. Na túto komunikáciu môže podnik využiť niektorú  z foriem komunikačného mixu:

Ø     reklama

Ø     podpora predaja

Ø     priamy marketing

Ø     publicita

Ø     osobný predaj

Reklama – je to platená forma neosobnej komunikácie a je uskutočňovaná prostredníctvom tlačových médií – noviny, rozhlasu a televízie, plagátov...Slúži k upútaniu pozornosti a pre vzbudenie záujmu

Podpora predaja – je kombináciou reklamu a cenových opatrení – poskytovanie vzoriek tovaru, súťaže pre zákazníkov...Snaží sa podať informácie o produkte a súčasne ponúka stimul  - podnet pre nákup

Priamy marketing – je priama, adresná komunikácia medzi zákazníkom a predávajúcim. Je uskutočňovaná prostredníctvom pošty, telefónu, novín. So zákazníkom sa pracuje adresne

Publicita – je neosobná forma stimulácie dopytu po výrobkoch, službách publikovaním pozitívnych informácií. Za cieľ má vyvolať kladný postoj verejnosti k podniku.

Osobný predaj – je forma osobnej komunikácie s jedným alebo viacerými možnými zákazníkmi. Jeho cieľom je dosiahnutie predaja. Obsah a forma môže byť prispôsobená konkrétnemu zákazníkovi a situácii. Je to nákladný ale veľmi efektívny spôsob komunikácie.