Vlastnosti Baltíka
  1. Baltik se schovava pred velkym carodejem, ktereho nakreslime v Paintu.Carodej stoji uprostred sceny, ktera obsahuje les, vodu, louku, cestu,... Baltik se meni. Jde po ceste jako kun, dojde k vode a plave jako ryba k louce, po ktere leze jako brouk, doleze do lesa, kde se meni na medvidka, dojde k dalsi vode a preplave ji jako zelva. Kazda podoba muze mit jinou rychlost, kazda muze vydavat jine zvuky. To uz  alezi jen na schopnostech, odvaze a fantazii vyrobce programu.
  2. Baltík se změní v děvče a nasází tulipány, pak je jako chlapec posbírá, jako opice posbírá houby. sber.bpr
  3. Vysvetlenie vlastností Baltíka: Baltík je Veľký Čarodejník.  Vie sám seba premeniť na množstvo iných vecí alebo ľudí. Pokúste sa vytvoriť program, v ktorom  sa Baltík   bude náhodne objavovať po celej obrazovke (použiť náhodné číslo), pričom vždy na seba zoberie inú podobu (vysvetlenie, akým príkazom Baltík zmení svoju podobu, kde sa nachádzajú príslušné predmety, ktorý predmet sa môže použiť na zmenu podoby, a pod.) . Na tom mieste, kde sa objaví, zostane po ňom obláčik. Urobí 2 kroky, otočí sa o 360° a zmizne  - objaví sa na inom mieste v inej podobe (vysvetlenie, ako získať súradnice Baltíka a ako ich ďalej použiť na vyčarovanie obláčika) . Vytvorte čo najviac premien Baltíka, pričom meňte jeho nasmerovanie, aby kroky robil na rôzne strany, nie len na jednu (vysvetlenie príslušných príkazov na nasmerovanie Baltíka na rôzne strany).  Každé nové objavenie Baltíka môže sprevádzať zvuk. Keď už Baltík vyčerpal všetky svoje možné podoby, objaví sa vo svojej pôvodnej podobe v ľavom dolnom rohu obrazovky a vyčaruje si veľký puding (predmet č. 12144 v banke č.12). Ale keďže je už veľmi unavený z toľkého čarovania, pri vyčarovaní pudingu namiesto obláčika lietajú iskry (vysvetlenie , ako zmeniť obláčik pri čarovaní na výbuch iskier). Možné riešenie: vlast.bpr

  4.