Premenné a náhodné
číslo
-
Nahodne
cislo - Baltik ma elektronickou hraci kostku. Po hodu je oznacena cislice
1 - 9. Slozenou scenu kostky zaci nactou . Pocet hodu je stanoven na pevno
- asi by sel volit jako promenna . Prekryvne policko by bylo vhodne pruhledne.
cislo2.zip
-
Premenna
- jina elektronicka hraci kostka. Baltik na urcene pozici caruje cislice
1 - 9. cisla3.bpr
-
Nahodne
cislo: Prihoda z Mrazika - Ivanek honi Hribecka. Ivanek (predmet 91 z banky
0) udela krok, otocka vlevo, 2 kroky, otocka vpravo Hribecek (predmet 8
z banky 0, pripadne upraveny na dedecka) se nahodne objevuje na scene.
Tu je nutne sestavit - les, louka... Na nahodne souradnice (celociselna
glob. prom. X,Y se priradi nahodne cislo, pro x do 15 pro y do 10) se bude
umistovat predmet 8 Toto cele - pohyby Ivanka i objevovani se Hribecka
- se zopakuji 5krat.
-
Vypocet
prumerne znamky na vysvedceni. Naobrazovku vypsat nazev predmetu (literal).
Z klavesnice zadat znamku (toto cislo se ulozi jako celociselna promenna).
Predmety na radky Secist promenne, vydelit poctem predmetu. Na obrazovku
napsat: Prumerna znamka= a vypsat vysledek vypoctu.
-
Vypsat
na obrazovku otazku: Tvoje nejoblibenejsi snidane? Klavesnici zadat odpoved
(ulozi se jako retezcova promenna). Stejne tak dalsi jidla - svacina, polevka,...
Nakonec vypsat: Jidelnicek pro dnesni den: a pod sebe do dloupecku nazev
chodu a k nemu konkretni jidlo.
-
Náhodné
číslo-Obloha: Je večer. Pomocou náhodného čísla vyčarujte hustý les. Potom
vyčarujte na blohe hviezdy, ako sa postupne jedna po druhej rozsvecujú.
Hviezdičku si nakreslite v editore Paint. Na jej umiestnenie na oblohe
použite náhodné číslo. Na postupné rozsvietenie hviezdy použite animáciu.
Možné riešenie: obloha.zip.
-
Čísla:
Vytvorte program, v ktorom Baltík vyčaruje pod sebou 10 čísiel z intervalu
1 - 10 (môžete použiť náhodné číslo). Vedľa každého čísla nech Baltík
vyčaruje príslušný počet nejakého predmetu. Predmet, ktorý bude Baltík
čarovať, nech je voliteľný - nech sa dá vybrať na začiatku programu z banky
predmetov. Možné riešenie: cisla1.bpr
-
Zber papiera:
V škole sa skončil zber papiera. Vytvorte program, ktorý vyhodnotí zber
papiera za určitý ročník. Počet kg papiera za jednotlivé triedy zadajte
z klávesnice. Potom vypočítajte priemerný počet kg na triedu. Na obrazovke
nech sa vypíše počet kg papiera za jednotlivé triedy a na záver veta :
Priemerný počet kg na triedu je : číslo. Možné riešenie: zber.bpr
-