Premenné a náhodné číslo
  1. Nahodne cislo - Baltik ma elektronickou hraci kostku. Po hodu je oznacena cislice 1 - 9. Slozenou scenu kostky zaci nactou . Pocet hodu je stanoven na pevno - asi by sel volit jako promenna . Prekryvne policko by bylo vhodne pruhledne. cislo2.zip
  2. Premenna - jina elektronicka hraci kostka. Baltik na urcene pozici caruje cislice 1 - 9. cisla3.bpr
  3. Nahodne cislo: Prihoda z Mrazika - Ivanek honi Hribecka. Ivanek (predmet 91 z banky 0) udela krok, otocka vlevo, 2 kroky, otocka vpravo Hribecek (predmet 8 z banky 0, pripadne upraveny na dedecka) se nahodne objevuje na scene. Tu je nutne sestavit - les, louka... Na nahodne souradnice (celociselna glob. prom. X,Y se priradi nahodne cislo, pro x do 15 pro y do 10) se bude umistovat predmet 8 Toto cele - pohyby Ivanka i objevovani se Hribecka - se zopakuji 5krat.
  4. Vypocet prumerne znamky na vysvedceni. Naobrazovku vypsat nazev predmetu (literal). Z klavesnice zadat znamku (toto cislo se ulozi jako celociselna promenna). Predmety na radky Secist promenne, vydelit poctem predmetu. Na obrazovku napsat: Prumerna znamka= a vypsat vysledek vypoctu.
  5. Vypsat na obrazovku otazku: Tvoje nejoblibenejsi snidane? Klavesnici zadat odpoved (ulozi se jako retezcova promenna). Stejne tak dalsi jidla - svacina, polevka,... Nakonec vypsat: Jidelnicek pro dnesni den: a pod sebe do dloupecku nazev chodu a k nemu konkretni jidlo.
  6. Náhodné číslo-Obloha: Je večer. Pomocou náhodného čísla vyčarujte hustý les. Potom vyčarujte na blohe hviezdy, ako sa postupne jedna po druhej rozsvecujú.  Hviezdičku si nakreslite v editore Paint. Na jej umiestnenie na oblohe použite náhodné číslo. Na postupné rozsvietenie hviezdy použite animáciu. Možné riešenie: obloha.zip.
  7. Čísla: Vytvorte program, v ktorom Baltík vyčaruje pod sebou 10 čísiel z intervalu 1 - 10 (môžete použiť  náhodné číslo). Vedľa každého čísla nech Baltík vyčaruje príslušný počet nejakého predmetu. Predmet, ktorý bude Baltík čarovať, nech je voliteľný - nech sa dá vybrať na začiatku programu z banky predmetov. Možné riešenie: cisla1.bpr
  8. Zber papiera: V škole sa skončil zber papiera. Vytvorte program, ktorý vyhodnotí zber papiera za určitý ročník. Počet kg papiera za jednotlivé triedy zadajte z klávesnice. Potom vypočítajte priemerný počet kg na triedu. Na obrazovke nech sa vypíše počet kg papiera za jednotlivé triedy a na záver veta : Priemerný počet kg na triedu je : číslo. Možné riešenie: zber.bpr

  9.