Cykly
-
Malá násobilka:
Baltík rád počíta. Vytvorte program na precvičenie malej násobilky.
Najskôr z klávesnice zadajte počet príkladov, ktorý chcete riešiť. Potom
pomocou náhodných čísiel vypíšte na obrazovku postupne požadovaný počet
príkladov na malú násobilku. Po každom príklade vyhodnoťte správnosť výsledku
zadaného z klávesnice. Na záver vypíšte počet správne vyriešených príkladov
a počet nesprávne vyriešených príkladov. Možné riešenie: nasob.bpr
-
Les: V
hustom lese rastú rôzne druhy húb. Baltík sa vybral do lesa, aby si huby
nazbieral. Ale pozor, zbiera len jedlé huby - dubáky. Les a huby
rozmiestnite po scéne pomocou náhodných čísiel. Počet húb - dubákov nech
je tiež riadený náhodným číslom (napr. z intervalu 10..20). Pohyb Baltíka
nech je riadený kurzorovými klávesami - šipkami. Keď je pred Baltíkom
dubák - zoberie ho, t.j. vyčaruje čierne políčko. Počet pozbieraných dubákov
sledujte. Program skončí, keď Baltík pozbiera všetky dubáky a na obrazovke
sa objaví nápis „Všetky huby sú pozbierané“. Možné riešenie: les.bpr.
-
Huby:
Na scéne na rôznych miestach za sprievodu hudby vyrastajú huby (animácia).
Keď huba vyrastie, tak zmizne a začne rásť na inom mieste. Program skončí,
až keď stlačíte ľavé tlačítko myši na práve rastúcej hube - ďalšia huba
sa už neobjaví (použite „do-while“). Možné riešenie: huby.bpr
-
Šachovnica:
Pomocou príkazu „for“ vyčarujte na celej ploche 15 x 10 políčok čierno-bielu
šachovnicu. Možné riešenie: sachov.bpr
-
Rám: Olemujte
celú scénu pásom inej farby. Použite príkaz „for“. Možné riešenie: ram.bpr
-
Prvočíslo:
Vytvorte program, ktorý zistí, či zadané číslo je prvočíslo. Číslo nech
sa zadáva z klávesnice. Po zadaní čísla nech nasleduje vyhodnotenie,
či číslo je alebo nie je prvočíslo. Takto nech je možné zadávať ľubovoľný
počet čísiel. Pri riešení použite aj príkaz „for“. Možné riešenie: prvocis.bpr
-
Postavte
panelák tak, aby počet poschodí závisel od cyklu "for". panelak2.bpr
-
Zazděni2
- Baltík má opakovaně popocházet a za sebou stavět zeď., dokud je
před ním prázdné pole, pak zahnout do leva a opakovat cyklus. zazdeni2.bpr
-
Uzivatel
zada 10 cisel, program nakonec vypise: NEJVETSI CISLO JE X. maximum.bpr
-
Baltik
si posila s kamaradem Baltikem auticko. To jede od jednoho k druhemu, tam
se otoci, prebarvi a jede zpatky. Takto jede 5 krat. posilani.bpr
-
Baltik
umi v labyrintu chodit sam, ale neumi se sam otocit. Dojde k prekazce a
ceka, az ho uzivatel spravne nasmeruje sipkami doleva a doprava.
-
Slozitejsi
verze prikladu na scitani, ktera otazku opakuje az do jejiho spravneho
zodpovezeni. tady je prave program doplnen o informaci o kvalite poctare.
-
Baltik
chce vycarovat ohen. Je ale prilis unaveny a nemuze si vzpomenout na spravne
kouzlo. Proto caruje nahodne predmety z banky 0 (od 8 do 26), az nez se
mu konecne kouzlo podari (19). Pripadne chce odjet autem, az ho vycaruje,
odjizdi.
-