Bloky
-
Postavit
silnici pred B dum. Nejdrive 14 krat cesta, krok, pak pomoci Shift kopirovat,
pak 14 krat blok prikazu, ktery obsahuje cestu a krok.Vyuziti v programech-urychleni,
usnadneni, zprehledneni programu.
-
Postavit
dum a vycarovat noc. Vytvorit blok prikazu, ktere umisti na 4 rady oblohy
hvezdicky z banky 0 .
-
B bude
rozdavat minimalne dvema hracum karty, bude je davat vedle sebe do rady,
ne na sebe, do bloku dame krok, polozeni karty, otoceni, krok...tak, aby
na konec lezela rada karet pred kazdym hracem, ktereho si vycaruje na zacatku.
Pouzijeme rychlost 5 a karty z banky 12, nebo si namalujeme nove mensi-pro
uplneho zacatecnika.
-
Nech Baltík
vyčaruje parkovisko, na ktorom budú 3 rady áut, v každom rade nech stojí
5 áut. Postup riešenia: deti najskôr napíšu program bez blokov, potom postupne
nahradia opakujúce sa časti programu blokmi. Zmenou počtu opakovania blokov
sa naučia meniť aj počet áut v rade, prípadne aj počet radov na parkovisku.
-
V režime
programovať začiatočník chceme vyčarovať oblohu plnú hviezd. Jedným spôsobom
niekoľkokrát používať dvojicu príkazov POPOJDI, VYČARUJ PREDMET. Baltík
robí stále tie isté príkazy. Tie môžeme zjednodušiť tak, že ich dáme do
bloku príkazov. {} Príkazy, ktoré sa budú opakovať sú v zložených zátvorkách,
koľko krát sa budú opakovať, udáva číslo pred zátvorkou. Najskôr nasypeme
hviezdy do prvého riadku scény. Kedže Baltík čaruje pred seba umiestnime
hviezdy na VP. Potom sa otočí a vyčaruje celý rad. 14 krát sa nám opakuje
dvojica príkazov POPOJDI, ČARUJ. Dáme ich do bloku. Teraz chceme zaplniť
aj druhý rad. Tak sa vrátime. Otočíme sa na sever, popojdeme, otočíme sa
na východ a zopakujeme to, čo sme robili pored chvíľou. Toto budeme robiť
celkovo 10 krát, a preto aj to dáme do bloku. Máme tak blok v bloku...

