Bloky
  1. Postavit silnici pred B dum. Nejdrive 14 krat cesta, krok, pak pomoci Shift kopirovat, pak 14 krat blok prikazu, ktery obsahuje cestu a krok.Vyuziti v programech-urychleni, usnadneni, zprehledneni programu.
  2. Postavit dum a vycarovat noc. Vytvorit blok prikazu, ktere umisti na 4 rady oblohy hvezdicky z banky 0 .
  3. B bude rozdavat minimalne dvema hracum karty, bude je davat vedle sebe do rady, ne na sebe, do bloku dame krok, polozeni karty, otoceni, krok...tak, aby na konec lezela rada karet pred kazdym hracem, ktereho si vycaruje na zacatku. Pouzijeme rychlost 5 a karty z banky 12, nebo si namalujeme nove mensi-pro uplneho zacatecnika.
  4. Nech Baltík vyčaruje parkovisko, na ktorom budú 3 rady áut, v každom rade nech stojí 5 áut. Postup riešenia: deti najskôr napíšu program bez blokov, potom postupne nahradia opakujúce sa časti programu blokmi. Zmenou počtu opakovania blokov sa naučia meniť aj počet áut v rade, prípadne aj počet radov na parkovisku.
  5. V režime programovať začiatočník chceme vyčarovať oblohu plnú hviezd. Jedným spôsobom niekoľkokrát používať dvojicu príkazov POPOJDI, VYČARUJ PREDMET. Baltík robí stále tie isté príkazy. Tie môžeme zjednodušiť tak, že ich dáme do bloku príkazov. {} Príkazy, ktoré sa budú opakovať sú v zložených zátvorkách, koľko krát sa budú opakovať, udáva číslo pred zátvorkou. Najskôr nasypeme hviezdy do prvého riadku scény. Kedže Baltík čaruje pred seba umiestnime hviezdy na VP. Potom sa otočí a vyčaruje celý rad. 14 krát sa nám opakuje dvojica príkazov POPOJDI, ČARUJ. Dáme ich do bloku. Teraz chceme zaplniť aj druhý rad. Tak sa vrátime. Otočíme sa na sever, popojdeme, otočíme sa na východ a zopakujeme to, čo sme robili pored chvíľou. Toto budeme robiť celkovo 10 krát, a preto aj to dáme do bloku. Máme tak blok v bloku... 

  6.