Práca s kurzom

Pri práci s týmto kurzom budete ako študijný materiál používať najmä Nápovědu z programovacieho jazyka SGP Baltík. Po preštudovaní príslušného textu bude nasledovať niekoľko príkladov na ktorých si nové vedomosti vyskúšate. K ich riešeniam sa dostanete po klepnutí na tlačítko sovy, vedľa jednotlivých lekcií. V každej lekcii nájdete aj úlohy, ktoré keď vypracujete pošlete späť svojmu konzultantovi. Ten vám ich opraví a vyhodnotí. Príklady, ktoré vymyslíte sa budú zozbieravať do zbierky´úloh. Tá bude k dispozícii každému účastníkovi kurzu. Úlohy, ktoré budú mať didaktický charakter budú rozdiskutovávané v diskusnom klube didinfke. Taktiež sa v ňom môžete pýtať na problémy, ktoré sa vyskytli pri štúdiu. Osobné konzultácie je možné si dohodnúť cez Microsoft NetMeeting.

- riešenia príkladov v jednotlvých lekciách.
- preštudujte si tieto stránky v Nápověde.
- obrázok pri ktorom je tento symbol sa dá zväčšiť, klepnite naň.

Ako nájsť Baltíka 3.0 pre Windows?
Ako sa prihlásiť do diskusného klubu didinfke?
Kde nájsť Microsoft NetMeeting?
Ako posielať úlohy tútorovi?
Ako získavať študijné texty?
Zoznam stránok ktoré prejdete počas jednotlivých týždňov:

V pripade akýchkoľvek problémov napíšte tútorovi!

Ako nájsť Baltíka 3.0 pre Windows?
Pokiaľ ešte Baltíka nemáte, môžete si ho stiahnuť na www.sgp.cz, Demo-download, Baltík 3.0 pre Windows, alebo na www.slovak-web.sk/~firma2xm/sgpsk.html v časti Download-zadarmo. Taktiež tam nájdete niekoľko hotových programov a tutorial. Tie si taktiež stiahnite a nahrajte do adresára kde máte Baltíka. Po spustení Baltíka sa vám zobrazí registračný formulár, ktorý vyplníte a pošlete na adresu registrace@sgp.cz, na  Slovensku na vojtek@po.psg.sk. Obratom vám príde registračný kód, ktorý po spustení Baltíka doplníte do formulára. Tým získate verziu Baltíka v ktorej môžete robiť programy s ľubovoľnou dĺžkou. V demo verzii môžete robiť programi s maximálne 30 príkazmi a nedajú sa nahrávať scény a nové obrázky z editoru Paint.


Ako sa prihlásiť do diskusného klubu didinfke?
1. Napíšete e-mail:
      To:majordomo@list.upjs.sk
      Subject:
      Telo správy: subscribe didinfke
2. Príde vám pošta, v ktorej vám bude pridelený kód. Zapamätajte si ho a napíšte e-mail:
      To:majordomo@list.upjs.sk
      Subject:
      Telo správy: auth kód(vám pridelený) subscribe didinfke

Pokiaľ chcete posialať príspevky do tohoto diskusného klubu, píšte na adresu: didinfke@list.upjs.sk


Kde nájsť Microsoft NetMeeting?
Ak máte verziu Windows 95 a novšiu, Microsoft NetMeeting by ste mali nájsť v Nabídke Štart, Programy, Microsoft NetMeeting. Nainštalujte ho pomocou pokynov počítača.


Ako posielať úlohy tútorovi?
Nech názvy vašich súborov majú maximálne 8 písmen. Na komprimáciu súborov používajte programy s príponou .arj alebo .zip. Spakované súbory posielajte tútorovi cez e-mail.


Ako získavať študijné texty?
Na tejto adrese môžete nájsť každý týždeň novú lekciu, ktorú si nahráte do adresára KURZ, ten sa nachádza v adresári, v ktorom máte nahratého Baltíka a tutorial.


Skôr ako prejdeme priamo k práci s Baltíkom, mohli by ste si pozrieť tutorial, čo je vlastne program naprogramovaný v Baltíkovi 12-ročným chlapcom Marekom Blahušom. Ten vás v krátkosti oboznámi s prostredím programovacieho jazyka Baltík 3.0.


Čo sa bude diať počas jednotlivých týždňov:

0.týždeň
Prihlásite sa do kurzu, nainštalujete si Baltíka 3.0 pre Windows a tutorial. Prihlásite sa do diskusného klubu didinfke. Dostanete zoznam účastníkov tohoto kurzu a dozviete sa meno vášho tútora. Všetci účastníci sa navzájom zoznámia pomocou NetMeetingu v stanovený čas.

1. týždeň
V prvej lekcii sa naučíte skladať scény pomocou už existujúcich obrázkov. Keďže pri vytváraní vašich vlastných scén by vám mohli chýbať obrázky, naučíte sa ich kresliť v editore Paint. V časti Čarovat scénu sa prvý krát stretnete s Baltíkom a naučíte sa ho ovládať.

2. týždeň
V druhej lekcii budete pracovať s režimom Programovat, úroveň Začátečník. Dozviete sa ako urobiť program, čo znamenajú jednotlivé príkazy a vyskúšate si ich. Budete pracovať s blokmi príkazov a urobíte programi na počítané opakovanie (cykly s pevným počtom opakovaní). Čakajú vás aj jednoduché animácie. Naďalej budete spolupracovať s ostatnými režimami.

3. týždeň
Po zvládnutí úrovne Začátečník v tejto lekcii prejdete na úroveň Pokročílý. Oboznámite sa s prvkom Literál a rôznymi typmi dát v Baltíkovi. Zistíte čo všetko sa dá robiť zo súradnicami. Zase sa budete zaoberať animáciami, avšak na vyššej úrovni. Nakoniec to budú konštanty a ich použitie v programoch.

4. týždeň
Dozviete sa čosi o premenných ako sa používajú a čo to je premenná. Budete meniť vlastnosti Baltíka tak, že sa úpne zmení jeho výzor, spôsob čarovania... A potrápite sa s oblasťami, naučíte sa v programoch používať zvuky, nahrávať ich, prehrávať už hotové animácie, ba aj CD.

5. týždeň
V tejto lekcii sa naučíte programovať a používať podmienky, Baltíkov pomocník (procedúra) sa využije najmä vo väčších programoch, v ktorých budete potrebovať aj rôzne druhy cyklov.