Pri práci s týmto kurzom budete ako študijný materiál používať najmä Nápovědu z programovacieho jazyka SGP Baltík. Po preštudovaní príslušného textu bude nasledovať niekoľko príkladov na ktorých si nové vedomosti vyskúšate. K ich riešeniam sa dostanete po klepnutí na tlačítko sovy, vedľa jednotlivých lekcií. V každej lekcii nájdete aj úlohy, ktoré keď vypracujete pošlete späť svojmu konzultantovi. Ten vám ich opraví a vyhodnotí. Príklady, ktoré vymyslíte sa budú zozbieravať do zbierky´úloh. Tá bude k dispozícii každému účastníkovi kurzu. Úlohy, ktoré budú mať didaktický charakter budú rozdiskutovávané v diskusnom klube didinfke. Taktiež sa v ňom môžete pýtať na problémy, ktoré sa vyskytli pri štúdiu. Osobné konzultácie je možné si dohodnúť cez Microsoft NetMeeting.
- riešenia príkladov v jednotlvých lekciách.
- preštudujte si tieto stránky v Nápověde.
- obrázok pri ktorom je tento symbol sa dá zväčšiť, klepnite naň.
Ako nájsť Baltíka
3.0 pre Windows?
Ako sa prihlásiť
do diskusného klubu didinfke?
Kde nájsť Microsoft
NetMeeting?
Ako
posielať úlohy tútorovi?
Ako
získavať študijné texty?
Zoznam
stránok ktoré prejdete počas jednotlivých týždňov:
V pripade akýchkoľvek
problémov napíšte tútorovi!
Ako nájsť Baltíka 3.0 pre Windows?
Pokiaľ ešte Baltíka nemáte, môžete
si ho stiahnuť na www.sgp.cz, Demo-download,
Baltík 3.0 pre Windows, alebo na www.slovak-web.sk/~firma2xm/sgpsk.html
v časti Download-zadarmo. Taktiež tam nájdete niekoľko hotových
programov a tutorial. Tie si taktiež stiahnite a nahrajte do adresára kde
máte Baltíka. Po spustení Baltíka sa vám zobrazí registračný formulár,
ktorý vyplníte a pošlete na adresu registrace@sgp.cz, na Slovensku
na vojtek@po.psg.sk. Obratom vám príde registračný kód, ktorý po
spustení Baltíka doplníte do formulára. Tým získate verziu Baltíka v ktorej
môžete robiť programy s ľubovoľnou dĺžkou. V demo verzii môžete robiť programi
s maximálne 30 príkazmi a nedajú sa nahrávať scény a nové obrázky z editoru
Paint.
Ako sa prihlásiť do diskusného
klubu didinfke?
1. Napíšete e-mail:
To:majordomo@list.upjs.sk
Subject:
Telo správy: subscribe didinfke
2. Príde vám pošta, v ktorej
vám bude pridelený kód. Zapamätajte si ho a napíšte e-mail:
To:majordomo@list.upjs.sk
Subject:
Telo správy: auth kód(vám pridelený) subscribe didinfke
Pokiaľ chcete posialať príspevky
do tohoto diskusného klubu, píšte na adresu: didinfke@list.upjs.sk
Kde nájsť Microsoft NetMeeting?
Ak máte verziu Windows 95
a novšiu, Microsoft NetMeeting by ste mali nájsť v Nabídke Štart, Programy,
Microsoft NetMeeting. Nainštalujte ho pomocou pokynov počítača.
Ako posielať úlohy tútorovi?
Nech názvy vašich súborov
majú maximálne 8 písmen. Na komprimáciu súborov používajte programy s príponou
.arj alebo .zip. Spakované súbory posielajte tútorovi cez e-mail.
Ako získavať študijné
texty?
Na tejto adrese môžete nájsť
každý týždeň novú lekciu, ktorú si nahráte do adresára KURZ, ten
sa nachádza v adresári, v ktorom máte nahratého Baltíka a tutorial.
Skôr ako prejdeme priamo k práci s
Baltíkom, mohli by ste si pozrieť tutorial,
čo je vlastne program naprogramovaný v Baltíkovi 12-ročným chlapcom Marekom
Blahušom. Ten vás v krátkosti oboznámi s prostredím programovacieho jazyka
Baltík 3.0.
Čo sa bude diať počas
jednotlivých týždňov:
0.týždeň
Prihlásite sa do kurzu,
nainštalujete si Baltíka 3.0 pre Windows a tutorial. Prihlásite sa do diskusného
klubu didinfke. Dostanete zoznam účastníkov tohoto kurzu a dozviete sa
meno vášho tútora. Všetci účastníci sa navzájom zoznámia pomocou NetMeetingu
v stanovený čas.
1. týždeň
V prvej lekcii sa naučíte
skladať scény pomocou už existujúcich obrázkov. Keďže pri vytváraní vašich
vlastných scén by vám mohli chýbať obrázky, naučíte sa ich kresliť v editore
Paint. V časti Čarovat scénu sa prvý krát stretnete s Baltíkom a naučíte
sa ho ovládať.
2. týždeň
V druhej
lekcii budete pracovať s režimom Programovat, úroveň Začátečník. Dozviete
sa ako urobiť program, čo znamenajú jednotlivé príkazy a vyskúšate si ich.
Budete pracovať s blokmi príkazov a urobíte programi na počítané opakovanie
(cykly s pevným počtom opakovaní). Čakajú vás aj jednoduché animácie. Naďalej
budete spolupracovať s ostatnými režimami.
3. týždeň
Po zvládnutí
úrovne Začátečník v tejto lekcii prejdete na úroveň Pokročílý. Oboznámite
sa s prvkom Literál a rôznymi typmi dát v Baltíkovi. Zistíte čo všetko
sa dá robiť zo súradnicami. Zase sa budete zaoberať animáciami, avšak na
vyššej úrovni. Nakoniec to budú konštanty a ich použitie v programoch.
4. týždeň
Dozviete sa čosi o premenných ako
sa používajú a čo to je premenná. Budete meniť vlastnosti Baltíka tak,
že sa úpne zmení jeho výzor, spôsob čarovania... A potrápite sa s oblasťami,
naučíte sa v programoch používať zvuky, nahrávať ich, prehrávať už hotové
animácie, ba aj CD.
5. týždeň
V tejto lekcii
sa naučíte programovať a používať podmienky, Baltíkov pomocník (procedúra)
sa využije najmä vo väčších programoch, v ktorých budete potrebovať aj
rôzne druhy cyklov.