Editor Paint 

príklady

Niekedy sa zvykne po hrade prechádzať strašidlo. Keď sa pozriete na všetky banky predmetov, zistíte, že v nich žiadne strašidlo nie je. Skúste si ho preto nakresliť.

 

  1. Klepnete na tlačidlo Kreslení . Zobrazila sa vám banka obrázkov a po ľavej strane nástroje kreslenia. Nastavte sa na banku č.0, je to banka z ktorej ste vyberali obrázky na stavbu veže.
  2. Klepnite na tlačidlo Práce s předměty  a vyberte Lupa/Posun/Kopie předmětů . Presuňte sa na prázdne políčko č.107. (Či ste na ňom zistíte podľa čísla v pravom dolnom rohu.)  Klepnite.
  3. Zobrazí sa vám biely obdĺžnik so sieťou malých štvorčekov 29x39.
  4. Klepnite na tlačidlo Kreslení , kde si vyberiete Od ruky .
  5. Klepnite na tlačidlo Zeď  (tak aby bolo zapnuté), ktoré vám zabezpečí, že sa bude pri kreslení meniť len jeden predmet. Ten v ktorom kreslenie započalo.
  6. Bielu farbu získate tak, že ľavým tlačidlom myši klepnete na bielu farbu.
  7. Môžete si nakresliť telo ducha.
  8. Teraz ho celého vyplníme na bielo. Klepnite na Kreslící nástroje , Vyplňování . Ľavým tlačidlom myši klepnite na bielu farbu, aby ste mali výplň bielu. Potom do tých častí, ktoré chcete mať biele klepnite myšou.
  9.   

  10. Teraz ešte nakreslíme oči a dokončíme drobné úpravy. Klepneme na Kreslení, Od ruky . Klepnutím ľavého tlačidla myši naberiete čiernu farbu. Dokresľujete.
  11. Ak chcete vedieť ako váš duch bude vyzerať v banke obrázkov klepnite na tlačidlo Lupa,1x .
  12. Aby sa vám obrázok ktorý ste nakreslili nestratil, musíte ho uložiť. Banku uložíte príkazom Soubor, Uložit jako a uložíme ju ako baltie.b00. Přepsat? Ano.
  13. Musíte nanovo načítať vašu scénu hrad.s00, až potom sa vám v banke obrázkov objaví váš nový duch. Tak ho pošlite strašiť na vežu.


Aby ste mohli kresliť ďalšie obrázky, poprípade aj zložitejšie, preštudujte si stránku Kreslení předmětů - grafický editor Paint a Nástroje grafického editoru Paint.



Príklady:
  1. Na bicykli nakreslite zasvietené predné svetlo (najprv si bicykel skopírujte).
  2. V banke Baltie.b08 je lietadlo, ktoré letí do ľava. Zmeňte ho na lietadlo letiace do prava.
  3. Prišla zima a poriadne nasnežilo. Zasnežilo aj stromy na okolí. Baltík má vo svojich obrázkoch len letný strom. Nakreslite preňho aj zimný.



1.
  1. Klepnite pravým tlačítkom myši na bicykel . Kopírovat.
  2. Klepnite ľavým tlačítkom myši na čierny obdĺžnik. Vložit.
  3. Klepnite ľavým tlačítkom myši na nový bicykel.
  4. Tlačítko  majte zapnuté.
  5. Ľavým tlačítkom myši naberte žltú farbu.
  6. Nakreslite svetlo a v zadu červenú odrazku.
  7. Soubor, Uložit.
  
 

2.

  1. Z banky č. 8 skopírujte predmety č. 101 a 102 do banky č.13. 
  2. Snažte sa vytvoriť obdĺžnik okolo lietadla tak, aby bolo v jeho strede.
  3. Obrázok by mal teraz vyzerať takto: 
  4. Naberte čiernu farbu a klepnite na nebo za lietadlom.
  5. Ak vám ešte ostali niejde modré fliačky,  aklepnite na časť lietadla, kde je ešte modrá.
  6. Naberte čiernu farbu a klepnite na nebo za lietadlom.
  7. Soubor, Uložit jako. Napíšte názov súboru s koncovkou .b00. (môže to byť aj Baltie.b00)
  
 

3.

  1. Nastavte sa na banku Baltie.b01 a klepnite na .
  2. Klepnite pravým tlačítkom myši na strom  Kopírovat.
  3. Klepnite pravým tlačítkom myši na čierny štvorček, Vložit.
  4. Klepnite pravým tlačítkom myši na , tlačítko  majte zapnuté.
  5. Klepnite ku stromčeku a urobte si kružnicu o priemere 5 mm.
  6. Pozrite sa, či vám vyhovuje hustota bodiek (vľavo dole). 
  7. Naberte bielu farbu a sprejujte.
  8. Soubor, Uložit jako.