import turtle


def kresli_vrstvu(poradie_vrstvy, velkost, farba):
    '''
    Vykreslí vrstvu so zadaným poradím vrstvy, veľkosťou priemeru elementárneho kruhu a farby

    :param poradie_vrstvy: poradie vrstvy
    :type poradie_vrstvy: int
    :param velkost: priemer elementárneho kruhu
    :type velkost: int|float
    :param farba: farba elementárneho kruhu
    :type farba: str
    '''
    for _ in range(6):
        for _ in range(poradie_vrstvy):
            turtle.forward(velkost)
            turtle.dot(velkost, farba)
        turtle.left(60)


def posun(velkost):
    '''
    Presunie grafické pero sa na ďalšiu vrstvu (vľavo dole) o hodnotu priemeru elementárneho kruhu

    :param velkost: priemer elementárneho kruhu
    :type velkost: int|float
    '''
    turtle.left(60)
    turtle.forward(-velkost)
    turtle.right(60)


def kresli_navrh(pocet_vrstiev, velkost, farby):
    '''
    Vykreslí polep na vznášadlo pre zadaný počet vrstiev, veľkosť elementárneho kruhu a zoznam farieb

    :param pocet_vrstiev: počet vrstiev polepu
    :type pocet_vrstiev: int
    :param velkost: priemer elementárneho kruhu
    :type velkost: int|float
    :param farby: zoznam striedajúcich sa farieb
    :type farby: list
    '''
    turtle.dot(velkost, farby[0])
    posun(velkost)
    for vrstva in range(1, pocet_vrstiev):
        farba = farby[vrstva % len(farby)]
        kresli_vrstvu(vrstva, velkost, farba)
        posun(velkost)


turtle.penup()
turtle.speed(0)
turtle.delay(0)
# kresli_navrh(10, 30, ['greenyellow', 'palegreen', 'aquamarine', 'cyan', 'deepskyblue'])
kresli_navrh(7, 50, ['pink', 'orchid', 'mediumpurple','cornflowerblue'])
turtle.mainloop()

