Autorské riešenie
Koliesko zo zadania úlohy môžeme vykresliť, napr. pomocou nasledovných troch krokov:
Výsledná procedúra koliesko s 3 parametrami (počtom zubov, polomerom vnútorného kruhu a farbou kolieska), môže v jazyku Imagine Logo vyzerať napríklad takto: viem koliesko :polomer :počet :farba ; vykreslenie zadaného počtu zubov so zadanou farbou nechFarbaPera :farba opakuj :počet [ dopredu 4 * :polomer vzad 4 * :polomer vpravo 360 / :počet ] ; vykreslenie veľkého kruhu zadanej farby kruh 6 * :polomer ; vykreslenie malého kruhu bielej farby nechfarbaPera "biela kruh 2 * :polomer koniec Táto súťažná úloha je zameraná na použitie stratégie rozdelenia problému do podproblémov, na precvičenie použitia príkazu opakovania a príkazov korytnačej grafiky pri vykresľovaní rovinných útvarov so zadanými rozmermi. Vaše zaujímavé riešenia a najčastejšie chyby Do riešenia tejto úlohy sa zapojilo 21 tímov kategórie PROFÍK. Plný počet bodov získalo 8 tímov, k čomu im gratulujeme. Obzvlášť chválime tím AA za ich vzorové riešenie obsahujúce komentáre a popisné názvy premenných. Rovnako chválime tím Azdune za ich originálne riešenie využívajúce vykreslenie medikružia pomocou príkazov obrysKruhu a výplň. Je veľmi zaujímave, že tretina riešiteľov vykresľovala koliesko v poradí Zuby-VeľkýKruh-MalýKruh, ďalšia tretina v poradí VeľkýKruh-Zuby-MalýKruh a posledná tretina v poradí VeľkýKruh-MalýKruh-Zuby. V riešeniach sme zaregistrovali nasledovné chyby:
|
|||||||||||||||
© Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach, Prírodovedecká fakulta, Ústav informatiky palmaj (zavinac) upjs.sk |