Autorské riešenie
Táto úloha sa vám možno zdala trochu náročná, ale na jej vyriešenie stačilo minimálne množstvo kódu. Pozostávala z dvoch častí. V prvej časti ste mali doprogramovať procedúru UkazIndicie. Ako naučiť slona Huga správne používať indície? Veľmi jednoducho. Jediné, čo k tomu potrebujete vedieť, je vypočítať zvyšok po delení čísla, na ktoré Hugo myslí, zadaným číslom (2, 3, 4 alebo 5). Ak je tento zvyšok rovný nule, Hugo môže začať vykonávať indíciu. Na vypočítanie zvyšku máme v Imagine funkciu zvyšok číslo1 číslo2, ktorá nám vráti zvyšok po delení čísla1 číslom2. Takto napríklad naučíme slona Huga kývať ušami, ak číslo na ktoré myslí je deliteľné číslom 4:
ak zvyšok :cislo 4 = 0 [
ZakyvUchom ] Ak slon Hugo ukazoval správne všetky indície, získali ste dva body. V druhej časti bolo vašou úlohou pomôcť slonovi Hugovi zisťiť, či je číslo, ktoré si hráči tipli, zhodné s číslom na ktoré Hugo myslí, prípadne je menšie alebo väčšie. Stačilo len porovnať hodnotu, ktorá bola vpísaná do textového pola, s číslom, na ktoré slon Hugo myslí. Za správne doprogramovanie procedúry PorovnajČíslo ste mohli získať 3 body. viem PorovnajČíslo
ak (:cislo > text2) [ ZmurkniLavym ] ak (:cislo < text2) [ ZmurkniPravym ] ak (:cislo = text2) [ ZakyvChvostom ] koniec Vaše zaujímavé riešenia a najčastejšie chyby Toto zadanie vyriešil správne len tím Profík V+E, tím Bubáci bol tesne blízko k plnému počtu bodov. Najväčšie problémy vám robila prvá časť úlohy. S ňou súviseli aj najčastejšie chyby:
|
||||||||||
© Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach, Prírodovedecká fakulta, Ústav informatiky palmaj (zavinac) upjs.sk |