Autorské riešenie
Hlavnou myšlienkou riešenia bolo nájsť vhodný útvar zložený iba z čiar, ktorý bude predstavovať nové okienko pre rozvrh hodín.
Jediná podmienka bola tá, že to nemá byť klasické štvorcové okienko ako to je v klasických rozvrhoch hodín. Takisto sa toto nové okienko
musí zmestiť do predlohy a teda výška a šírka nového okienka môže byť maximálne 50.
viem navrh Nakoniec bolo potrebné tento návrh zopakovať vedľa seba toľkokrát, koľko hodín mal daný vyučovací deň. Ešte bolo potrebné na konci dňa korytnačku presunúť na začiatok, aby pri vykresľovaní celého týždňa nenastal problém s nesprávnym vykreslením rozvrhu. Výsledná procedúra pre nakreslenie celého dňa potom môľe vyzerať nasledovne: viem kresliDen :pocetHodin
Úlohu ste mohli riešiť aj tak, že ste návrh okienka ako aj jeho opakovanie vyriešili v rámci jednej procedúry kresliDen a nevytvárali tak
novú procedúru návrh ako v tomto autorskom riešení.
Vaše zaujímavé riešenia: Úlohu riešilo 31 tímov, väčšinou úspešne, aj keď riešenia boli rôznorodé. Úlohu ste riešili použitím rovnostranných, ale aj rovnoramenných či pravouhlých trojuholníkov. Objavili sa aj ďalšie zaujímavé riešenia, ktoré využívali päťuholník, šesťuholník, osemuholník (pravidelný aj nepravidelný). Jeden tím zvolil okienko rozdelené na 4 časti, aby sa navyše oddelilo miesto pre názov hodiny, učebňu, učiteľa a študijnú skupinu. Objavil sa aj rozvrh, v ktorom políčka mali obdĺžnikový tvar. Niektoré tímy zvolili polkruhy s komentárom, že polkruh vytvorili ako zloženie úsečiek dĺžky jeden. Procedúra v ich prípade vyzerala nasledovne: viem kresliDen :pocetHodin Najčastejšie chyby:
| ||||||||||
© Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach, Prírodovedecká fakulta, Ústav informatiky palmaj (zavinac) upjs.sk |