Autorské riešenie Pri riešení úlohy budeme postupne vykresľovať: obvod hracej plochy hokejového ihriska, modré čiary, červenú čiaru a dve bránky. Ešte pred samotným vykresľovaním je potrebné vypočítať šírku ihriska ako 2/3 z jeho dĺžky. Pri kreslení vyfarbenej hracej plochy môžme využiť príkaz polygon, pred ktorým nastavíme patričnú farbu výplne. VYkrelseni emodrých a červenej čiary je jednoduchí, len treba správne vypočítať vzdialenosti odkiaľ sa majú kresliť. Podobne pri vykresľovaní bránok je potrebné vedieť prepíčať vzdialenosti. Program na vykreslenie hokejového ihriska môže vyzerať nasledovne: viem kresli :dlzka Poznámka: Vaše zaujímavé riešenia a najčastejšie chyby Úloha bola celkom ľahká. Riešilo ju 12 tímov, z toho 9 tímov vyriešilo správne. Ostatní stratili bod pri vykresľovaní bránok, ktoré neboli podľa zadania dlhé pätinu šírky ihriska resp. vôbec neboli zobrazené. |
||||||||||
© Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach, Prírodovedecká fakulta, Ústav informatiky palmaj (zavinac) upjs.sk |