Autorské riešenie
[stiahni]

Naprogramovanie tejto úlohy je jednoduché. Ale len v tom prípade, ak poznáme postup, ako bludiskom prejsť. Existuje niekoľko postupov ako prejsť bludiskom. Jeden z tých najjednoduchších sa nazýva pravidlo pravej ruky.

Tento postup funguje nasledovne. Najskôr sa potrebujeme dostať k niektorej stene bludiska. Potom sa jej dotkneme pravou rukou a budeme postupovať popri nej. Skôr či neskôr nás stena privedie k východu z bludiska.

bludisko

Šikovnejší z vás určite prišli na to, že rovnako dobre by sme mohli použiť aj pravidlo ľavej ruky. A tí ešte šikovnejší prišli aj na to, že nie každá stena je dobrá na to, aby nás vyviedla z bludiska.

bludisko1

Keďže vchod z bludiska je na jeho vonkajšej časti, mali by sme sa pridŕžať vonkajšej steny. Stačí teda, ak korytnačka cúvne k najbližšej stene a otočí sa tak, aby mala stenu po pravej ruke:

viem hladajCestu
  kym [farbabodu <> "cierna] [vz 1]
  do 1 vp 90
koniec

Potom bude postupovať popri nej až kým nenarazíme na červenú farbu pri východe z bludiska. Najskôr sa uistíme, že vpravo od nás je naozaj stena. Ak áno, spravíme krok popri nej. Ak by sme však tento postup spravili v rohu bludiska, zostali by sme stáť v stene. Otestuje preto, či sa tak nestalo. Ak áno, vrátime sa krok vzad a otočíme sa tak, aby sme mali stenu popri pravej ruke. Cesta korytnačky teda vyzerá asi takto:


Ak nevidíte Imagine projekt, stiahnite si Imagine plugin

Procedúra, podľa ktorej bude korytnačka takto postupovať môže vyzerať takto:

viem hladajCestu
 kym [farbabodu <> "cierna] [vz 1]
 do 1 vp 90

 kym [farbabodu <> "cervena] [
  vp 90 do 1
  ak farbabodu = "cierna [
   vz 1 vl 90 do 1
   ak farbabodu = "cierna [vz 1 vl 90]
  ]
  cakaj 1
 ]
koniec

Vaše zaujímavé riešenia a najčastejšie chyby

Najčastejšie nedostatky, ktorých ste sa dopustili vo svojich riešeniach:

  • Žiaci sa snažili kontrolovať obe strany bludiska súčasne, čo spôsobilo, že riešenie vyzerá chaoticky a zakomponovali do svojho riešenia náhodnosť.