Autorské riešenie Nakresliť kvietok nie je nič komplikované. Pozrime sa na to podrobnejšie. Vieme, že kvietok má vždy aspoň tri lupienky. To je dobre, pretože nemusíme vymýšľať ako by lupienky a kvietky vyzerali, keby boli lupienky len dva alebo len jeden. Lupienky sa navzájom neprekrývajú. Takže, čím ich bude viac, tým budú musieť byť užšie. Uhol lupienka, na mieste kde vyrastá z okrúhleho stredu vypočítame tak, že celý kruh, t.j. 360° vydelíme počtom lupienkov. Na kreslenie lupeňov si vytvoríme procedúru lupeň. Jej vstupom bude veľkosť uhla kosoštvorca pri strede kvietku.
Na začiatku sa korytnačka otočí o :uhol/2 tak, aby mohla začať kresliť prvú stranu kosoštvorca.
viem lupen :uhol Teraz vytvoríme procedúru kvietok, ktorá podľa počtu zadaných lupeňov kvietok vykreslí. V cykle (opakuj :n) sa korytnačka posunie dopredu, aby lupienky nevyrastali z jedného bodu, ale z okrúhleho stredu. Potom sa zavolá procedúra lupeň. Korytnačka sa vráti späť a otočí sa (uhol 360/:n) aby sa mohol vykresliť ďalší lupeň. Nakoniec sa vykreslí okrúhli stred, bod 20.
viem kvietok :n Vaše zaujímavé riešenia a najčastejšie chyby Najčastejšou chybou bolo, že vaše lupienky boli vždy rovnako veľké. Takže ak ich už bolo viac, vzájomne sa prekrývali. Niektorí kreslili kvietok, ktorý mal vždy rovnaký počet lupienkov. |
||||||||||
© Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach, Prírodovedecká fakulta, Ústav informatiky palmaj (zavinac) upjs.sk |