Autorské riešenie Pri kreslení mobilu vykresľujeme základné geometrické útvary - obdĺžnik, kruh či trojuholník. Vyfarbujeme ich, vpisujeme do nich písmenká podľa zadania. Základom je najprv si mobil navrhnúť tak, aby sa nám jeho časti jednoducho vykresľovali. V našom prípade sme sa rozhodli pre rozmery mobilu 240 x 400. Displej sme nakreslili pomocou príkazu bod. Na vykreslenie tlačidiel sme použili rovnostranné trojuholníky s dĺžkou strany 40, do ktorých sme vpísali písmenká pomocou príkazu text (vlastnosti písma nastavíme pomocou príkazu nechPísmo).
viem mobil Najčastejšie chyby, komentár k vašim riešeniam Vaše najčastejšie chyby: písmenká presahovali rozsah tlačidla, tlačidielka nemali rôzne farby, prípadne vôbec nemali tvar trojuholníka, tlačidielka sa prekrývali (ale boli vykreslené ako trojuholníky). Svoje riešenie by ste si mohli uľahčiť, ak by ste písmená nevykresľovali,
ale použili príkaz text, ak by ste zbytočne nenastavovali typ písma,
ak by ste použili cyklus (tam, kde sa príkazy opakovali). |
||||||||||
© Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Koąiciach, Prírodovedecká fakulta, Ústav informatiky palmaj (zavinac) upjs.sk |