Autorské riešenie Šachovnica sa dá nakresliť rôznymi spôsobmi: Spôsob 1:
Spôsob 2:
Spôsob 3:
Spôsob 4:
Spôsob 5:
Spôsob 6 polygón [do 20 vp 90 do 40 vl 90 do 20 vl 90 do 20 vl 90 do 40]
Všimnite si, že vzorky sme si očíslovali, je ich tam 16. A teraz to zaujímavé. Ak vydelíte číslo vzorky číslom 4, tak zvyšok (zvyšok) po tomto delení je taký istý ako číslo stĺpca. Ak vydelíte celočíselne (cPodiel) číslo vzorky číslom 4, dostanete číslo riadku. A k čomu je to dobré? Napríklad k tomu, že nám stačí len jeden cyklus na vykreslenie všetkých 16 vzoriek.
viem sachovnica
ph nechfv "zlta polygón [ opakuj 3 [do 160 vp 90]] nechfp "hnedá opakuj 16 [urob "riadok cPodiel (počítadlo-1) 4 urob "stlpec zvyšok (počítadlo-1) 4 nechXYSúr 40 * :stlpec 40 * :riadok polygón [do 20 vp 90 do 40 vl 90 do 20 vl 90 do 20 vl 90 do 40] ] koniec
Vaše zaujímavé riešenia Najlepšie riešenie mali: Ispelic, Pali, Bear & Cat
Najčastejšie chyby Väčšina z vás nekreslila štvorce. Alebo ste použili veľkú hrúbku pera a preto útvar ktorý sa nakreslil vôbec nevyzeral ako štvorec. Ďalšou chybou bolo, že ste nepoužívali cykly kde sa to dalo, ale všetky príkazy ste vypisovali. | |||||||||||||
© Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach, Prírodovedecká fakulta, Ústav informatiky palmaj (zavinac) upjs.sk |