Základné údajové typy

  1. Prepíšte niektoré vaše algoritmy zapísané pomocou štruktúrogramov do jazyka Pascal.

  2. Vytvorte program, ktorý pre zadané prirodzené číslo N bude simulovať N hodov kockou a vyhodnotí tento proces (tj. vypíše, koľkokrát padla jednička, dvojka, ...).

  3. Vytvorte program, ktorý bude hádať číslo z intervalu 1..N, ktoré si myslím.

  4. Vytvorte program, ktorý bude simulovať bezpečnú ruskú ruletu (v zásobníku pištole môže byť maximálne šesť nábojov).

  5. Zostavte program, ktorý bude generovať N hodov mincou a vyhodnotí, koľkokrát padla hlava a koľkokrát orol.

  6. Vytvorte program, ktorý určí počet cifier daného prirodzeného čísla.

  7. Spočítajte súčet tých cifier daného prirodzeného čísla, ktoré ležia na nepárnych pozíciách počítané odpredu.

  8. Zistite, koľkokrát sa v danom prirodzenom čísle vyskytuje cifra 7.

  9. K danému prirodzenému číslu N pripočítajte číslo, ktoré sa líši od čísla N tým, že má zamenenú prvú a poslednú cifru.

  10. Vytvorte program na výpočet mocniny xn pre dané reálne číslo x a prirodzené číslo n.

  11. Vytvorte program na výpočet mocniny xn pre dané reálne číslo x a celé číslo n.

  12. Spočítajte súčet prevrátených hodnôt všetkých kladných celých čísel od 1 po dané N.