Vyhľadávanie a triedenie prvkov
v poli
- Vytvorte program, ktorý zistí, či sa zadané číslo nachádza v danom
poli. Použite lineárne vyhľadávanie.
- Vytvorte program, ktorý zistí, či sa zadané číslo nachádza v danom vzostupne
usporiadanom poli. Použite binárne vyhľadávanie.
- Vytvorte program, ktorý zistí, či sa zadané číslo nachádza v danom zostupne
usporiadanom poli. Použite binárne vyhľadávanie.
- Vytvorte program, ktorý utriedi prvky poľa (a[1 .. 100]) vstupne
(zostupne). Použite algoritmus triedenia priamym vkladaním. Na určenie
pozície prvku v poli použitie lineárne vyhľadávane.
- Vytvorte program, ktorý ktorý utriedi prvky poľa (a[1 .. 100]) vstupne
(zostupne). Použite algoritmus triedenia priamym vkladaním. Na určenie
pozície prvku v poli použitie binárne vyhľadávane.
- Vytvorte program, ktorý ktorý utriedi prvky poľa (a[1 .. 100]) vstupne
(zostupne). Použite algoritmus triedenia priamym výberom.
- Vytvorte program, ktorý utriedi prvky poľa (a[1 .. 100]) vstupne
(zostupne). Použite algoritmus triedenia jednosmerného prebublávania (bublesort).
- Vytvorte program, ktorý utriedi prvky poľa (a[1 .. 100]) vstupne
(zostupne). Použite algoritmus triedenia obojsmerného prebublávania (shakesort).
- Odmerajte časy potrebné na utriedenie poľa (a[1 .. 1000]) vzostupne.
Použite algoritmy triedenia: priame vkladanie s lineárnym vyhľadávaním,
priame vkladanie s binárnym vyhľadávaním, priamy výber, bublesort a
shakesort. Predpokladajte tri situácie: pole a je utriedené vzostupne,
zostupne, náhodne. Výsledné časy porovnajte a zdôvodnite.
Na meranie času použite procedúru GetTime (var
GetTime (var Hour, Minute, Second, Sec100: Word)
).