Vyhľadávanie a triedenie prvkov v poli

  1. Vytvorte program, ktorý zistí, či sa zadané číslo nachádza v danom poli. Použite lineárne vyhľadávanie.
  2. Vytvorte program, ktorý zistí, či sa zadané číslo nachádza v danom vzostupne usporiadanom poli. Použite binárne vyhľadávanie.
  3. Vytvorte program, ktorý zistí, či sa zadané číslo nachádza v danom zostupne usporiadanom poli. Použite binárne vyhľadávanie.

 

  1. Vytvorte program, ktorý utriedi prvky poľa (a[1 .. 100]) vstupne (zostupne). Použite algoritmus triedenia priamym vkladaním. Na určenie pozície prvku v poli použitie lineárne vyhľadávane.
  2. Vytvorte program, ktorý ktorý utriedi prvky poľa (a[1 .. 100]) vstupne (zostupne). Použite algoritmus triedenia priamym vkladaním. Na určenie pozície prvku v poli použitie binárne vyhľadávane.
  3. Vytvorte program, ktorý ktorý utriedi prvky poľa (a[1 .. 100]) vstupne (zostupne). Použite algoritmus triedenia priamym výberom.
  4. Vytvorte program, ktorý utriedi prvky poľa (a[1 .. 100]) vstupne (zostupne). Použite algoritmus triedenia jednosmerného prebublávania (bublesort).
  5. Vytvorte program, ktorý utriedi prvky poľa (a[1 .. 100]) vstupne (zostupne). Použite algoritmus triedenia obojsmerného prebublávania (shakesort).

 

  1. Odmerajte časy potrebné na utriedenie poľa (a[1 .. 1000]) vzostupne. Použite algoritmy triedenia: priame vkladanie s lineárnym vyhľadávaním, priame vkladanie s binárnym vyhľadávaním, priamy výber, bublesort a shakesort. Predpokladajte tri situácie: pole a je utriedené vzostupne, zostupne, náhodne. Výsledné časy porovnajte a zdôvodnite.
    Na meranie času použite procedúru GetTime (var GetTime (var Hour, Minute, Second, Sec100: Word)).