Vytvorte program, ktorý bude simulovať diagonálny pohyb objektu (znaku) po obrazovke, ak okraje obrazovky považujeme za okraje stola a dodržíme fyzikálny zákon, ktorý hovorí, že uhol odrazu sa rovná uhlu dopadu.
Vytvorte program, ktorý bude simulovať diagonálny pohyb reťazca znakov po obrazovke, ak okraje obrazovky považujeme za okraje stola a dodržíme fyzikálny zákon, ktorý hovorí, že uhol odrazu sa rovná uhlu dopadu.
Vytvorte program, ktorý nám umožní z klávesnice riadiť pohyb znaku po obrazovke (vpravo, vľavo, hore, dole + diagonálny pohyb).
Upravte predchádzajúci program nasledovne: Znak, ktorého pohyb riadime, nazvime Mravec. Okrem Mravca sa na náhodnej pozícii na obrazovke objaví symbol, ktorý musí Mravec zjesť. Po úspešnej konzumácii sa na inom náhodnom mieste objaví nový symbol a celý proces sa bude opakovať, kým neukončíme hru, napr. stlačením klávesu Esc.
Vytvorte program, ktorý pre dané hodnoty M a N zobrazí M riadkov pod sebou a v každom bude N hviezdičiek.
Vytvorte program, ktorý zobrazí v 1. riadku 1 hviezdičku, v 2. dve, v 3. tri, ..., v N – tom N hviezdičiek.
Vytvorte program, ktorý v 1. riadku zobrazí N – 1 medzier a 1 hviezdičku, v druhom N – 2 medzier a 2 hviezdičky, v i – tom riadku N – i medzier a i hviezdičiek, ..., v N –tom riadku 0 medzier a N hviezdičiek.
Vytvorte program na zobrazenie N riadkov takto: V 1. riadku 1 hviezdička, v 2. dve, v 3. štyri, a v každom ďalšom dvojnásobok predchádzajúceho počtu hviezdičiek. Koľko ich bude v N – tom riadku?
Vytvorte program, ktorý zobrazí M riadkov po N znakov tak, že vnútro bude prázdne, hviezdičky budú len po obvode.